BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken in aanbouw

 
 

Jeroen_S

Stoker
Berichten
411
Na hier leuke idee?n te hebben gezien en gelezen en wachtend op mijn nieuwe weber begon ik aan wat timmerwerk.
Q eerder binnen dan het hout om de keuken af te timmeren, toch maar even kijken of ie past.
ik had een weber 57 besteld dus het gat even ruimer gezaagd. Wat denk je gat te klein  :blush: :-S Q past alleen als ik de handvaten op het blad leg.

wa22yo.jpg


Gat groter zagen kan niet want dan moet ik ook een nieuw frame gaan maken.
Iemand hier misschien een idee ?
 
Het enige dat ik me kan bedenken is een extra mini-frame rondom je weber maken waar ie dan in komt te hangen. Dan komt de Weber dus in een verhoging te hangen. Hetzelfde trucje maar dan ter grootte van het hele blad kan ook. Dan eventueel nog de poten inkorten.

But... IANAC. (I Am Not A Carpenter)

Edit:
Nog wat opties:
De tafel ombouwen naar een kamado versie, verkopen en een nieuwe bouwen.
De tafel ombouwen naar een kamado versie en een kamado kopen (die past).
 
Met een frees ruimte in het blad maken voor de handvaten, anders wordt het zagen
 
Handvatten zijn toch niet nodig?
Met slijptol zijn ze er binnen een minuut afgeslepen.
 
zat ik ook aan te denken Mosseltje, maar dan nog kan de deksel er niet overheen, groter zagen kan ik hem niet.

@ WillemHvdW, ook een idee inderdaad.

Zit nog steeds op mijn hout te wachten om af te timmeren, misschien houd ik nog wat over en dan misschien een blad eroverheen maken :p
 
Als je het gat verplaatst heb je dan misschien wel ruimte genoeg om het gat groter te maken?



Als ik bovenstaande zin lees dan klinkt het vrij raar.  8-}
Een plaatje maakt het wat duidelijker, hoop ik.

tafel_zpssmtybzpr.jpg
 
Heb het geprobeerd vandaag Mossel, ging niet hellemaal goed, wel hellemaal uitmaken gehaald en iets kleiner gemaakt, hij was 2m30 vond hem toch iets aan de grote kant voor onze tuin.
Hout vandaag ook maar gecancelled, was besteld bij de praxis, vond het wel mooi maar duurde me veel te lang, nu snel op zoek naar wat anders zodat ik hem af kan timmeren.

 
Strak hoor! Mooi!
 
Is echt heel mooi gemaakt  =D>

Vraagje?
Bij het maken van zo'n keuken krijgt de Q dan nog wel genoeg trek?

Blefke
 
Dat ziet er erg mooi uit!
Hoe heb je uiteindelijk de weber opgehangen in de tafel?
 
Jeroen_S zei:
Geen idee nog er zaten tot op heden nog geen deurtjes in, maar ik denk dat je het deurtje op een kiertje moet laten, of ik zat te denken om luchtroosters aan te brengen
Een mooi rooster is natuurlijk ook niet lelijk.
Ik vroeg mij dat gewoon af  ;)
Ben benieuwd naar je eerste q ervaring met de buitenkeuken.

Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan