BasBQ
Beef en Steak

buitenkeuken en de overkapping

Dag vleesliefhebbers,

Onlangs mijn eigen buitenkeukentje gemaakt voor de Weber, deze heeft een een fijne plek onder de overkapping gekregen.
Binnenkort ga ik denk ik nog een betonnen werkblad erop maken. Nu nog bezig om het deksel te laten scharnieren op een eigenwijze manier, als het wil zal ik daar later ook ooit nog eens een foto'tje van maken.

Voor nu ben ik zeer blij met de buitenkeuken, echt ideaal, altijd handig een kastje en wat werkruimte.  :D :D

Genoeg geluld,  the pics....:

kAg3ko1.jpg


yHfiyXU.jpg


CUSeYFD.jpg


WeoNOMY.jpg


Klaar:
nbhhkfJ.jpg


En op z'n plek:

LN731Rk.jpg


p37FXm0.jpg



Met zeer grote dank aan het forum en alle voorbeelden en idee?n die hier voorbij zijn gekomen  ;)

Groet Denny
 
Mooi gedaan  :)
 
Wat een heerlijk plekje zeg. Grill on!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
SUPER, ben jaloers. 8->!
 
Beste balken heb je gebruikt voor dat 'meubeltje' zeg, is dat Douglas hout? Waar haal je dat vandaan?
Is die overkapping in de basis een op maat gemaakt pakket van een internet leverancier?
Prachtig gedaan, zoiets wil ik ook wel!
 
Prachtige hobby plek.
Mooi man
 
Mooi hoor
 
Sander72 zei:
Beste balken heb je gebruikt voor dat 'meubeltje' zeg, is dat Douglas hout? Waar haal je dat vandaan?
Is die overkapping in de basis een op maat gemaakt pakket van een internet leverancier?
Prachtig gedaan, zoiets wil ik ook wel!

Is inderdaad Douglas , kan je overal halen .
Is op dit moment het meest gebruikte tuinhout volgens mij.
Maak voor je zelf een schets van de tafel die je wil , vul daar de maten van je hout in en je hebt een stuklijst waarmee je naar de houtboer kan gaan.
 
Sander72 zei:
Beste balken heb je gebruikt voor dat 'meubeltje' zeg, is dat Douglas hout? Waar haal je dat vandaan?
Is die overkapping in de basis een op maat gemaakt pakket van een internet leverancier?
Prachtig gedaan, zoiets wil ik ook wel!

Bedankt allen, ben er ook bijzonder blij mee.

Het hout heb ik hier gewoon bij de houtboer uit het dorp vandaan (www.houtindetuin.nl). Het is inderdaad Douglas hout, 10x10 balkjes, 10 cm leek mij niet zo heel fors, maar uiteindelijk is ie best wel lomp, maar ook wel mooi geworden.

De overkapping is geen pakket, zelf verzonnen en gemaakt. Handige daarvan is dat je altijd nog wat kunt veranderen (beetje marge aanhouden qua lengtes). Maat een beetje aangepast naar het terras, kun je ook mooi uitkomen met de poeren op de hoeken van de tegels.
Hout komt overigens daar ook vandaan.
 
Ik laatst dit meubel gemaakt
uBzZx8j.jpg


Gelijk maar ff de pizzaring aangepast voor een spit

TXVvfnC.jpg


Vandaag maar even de foto's terug geplaatst , geklooi met photobucket X(


 
Dat is ook een beste!
Is dat een 57 weber? Ivm het deksel?
 
Die ring om de ruimte tussen de Q en het blad op te vullen is mooi! Wil je verklappen waar je die vandaan hebt gehaald?
 
Zjostmans zei:
Die ring om de ruimte tussen de Q en het blad op te vullen is mooi! Wil je verklappen waar je die vandaan hebt gehaald?

Die ring is inderdaad erg mooi! Ook ik ben erg benieuwd waar deze vandaan komt?

Edit. De rest van het draadje ook even doorgekeken. De douglastafel: petje af! Zoiets wil ik ook maken. Hoop 1 dezer dagen te kunnen beginnen.
 
Deze ring ben ik tegengekomen op internet zonder maatvoeringen.
Ben zelf even bezig geweest met passen en meten , vervolgens een proefmodel in staal laten maken om te kijken dat het allemaal klopte wat ik bedacht had .
Even een proefopstelling gemaakt .

xYRtIFt.png


PTTzDae.png


plan was gelukt en toen in rvs 3mm laten laseren.

Ps , deze stalen rand heb ik nog over , je kan hem hittebestendig zwart laten poedercoaten.
Als er iemand interesse in heeft stuur maar een pb.
 
Mooi gemaakt Danny, goeie plek hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan