Buispek gaat er altijd wel in, en een paar jaar geleden op Texel, deze variant eens gegeten in een restaurant. Deze was niet gerookt, en qua smaak vrij vlak. Toch vond ik het een leuk idee en wilde hier eens iets mee gaan doen.
Op zoek naar recept ideeen kwam ik erachter dat mede-forummer Vogels dit idee ook al eens had. Zijn receptuur leek me dan ook een mooi startpunt.
Kilootje buikspek gehaald, restant vliesje eraf gehaald en met de marinade een aantal dagen in een ziplockzakje gelegd. (Geen foto helaas, maargoed)
Stukjes spek alvast uit de marinade gehaald
Het lakje alvast aan het reduceren
Daar gaan we dan, op een graadje of 100-110, zoiets. (Komt niet aan op een beetje meer of minder)
Nu wachten met dit heerlijke weertje, tot een graadje of... 60, 65 zoiets....
Op zoek naar recept ideeen kwam ik erachter dat mede-forummer Vogels dit idee ook al eens had. Zijn receptuur leek me dan ook een mooi startpunt.
Kilootje buikspek gehaald, restant vliesje eraf gehaald en met de marinade een aantal dagen in een ziplockzakje gelegd. (Geen foto helaas, maargoed)
Stukjes spek alvast uit de marinade gehaald

Het lakje alvast aan het reduceren

Daar gaan we dan, op een graadje of 100-110, zoiets. (Komt niet aan op een beetje meer of minder)

Nu wachten met dit heerlijke weertje, tot een graadje of... 60, 65 zoiets....