BasBQ
Beef en Steak

Buikspek op de Weber OTP 57.

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Can you smell that? It smells guuuud!

Na gisterochtend een gaatje te gevuld te moeten hebben bij de tandarts besloot ik om mezelf + ouders maar eens te verwennen en de rest van de middag de weber maar eens te laten stoken.

Als fanatiek aanhanger van de BBQ Pitboys heb ik vandaag besloten om hun recept met varkensbuik maar eens te proberen. Het recept + filmpje staat onderaan mijn post.

Omdat ik eerst niet van plan was om dit te posten hier heb ik maar twee foto's.

Halverwege de run:


Eindresultaat met frietjes.
De bijbehorende groente heb ik met een beetje jus van de buik tot een stampotje gemaakt:

Al met al heeft hij er 4.5 uur opgelegen bij een temperatuur van 250 graden ( eerste half uur ) en 150 graden (de resterende vier uur). De korst was enorm knapperig en het vlees super sappig! Er is nog een/derde deel over en die ga ik vanmiddag na mn werk in stukjes snijden voor de snert. :)

Fijn weekend!


http://bbqpitboys.com/recipes/bbq-pork-belly
 
Altijd leuk die bbq pit boys video's.
Smells guuuuuud.
 
lekker hoor
 
Dat heb je guuuuud gedaan.
 
Das een mooi bakje vlees !
 
Het was ook erg lekker en leuk om te doen!  De snert smaakte ook heerlijk, de rooksmaak geeft toch net wat extra dimensie toe aan je soep.

Een andere tip om te doen met de restjes:

In dunne plakken snijden, op een stokbroodje met honingmosterd dressing en een Amsterdams uitje... Tastes guuuuud!
 
Gave sessie, die doet je het bezoek van de tandarts weer snel vergeten :)
En idd, die vid's van de BBQ PitBoys worden op een leuke en leerzame manier gemaakt.
 
Strongbow! :) Twee flesjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan