BasBQ
Beef en Steak

Buikspek met of zonder zwoerd?

 

Job

Tondelzoeker
Berichten
12
Moeders de vrouw kwam vandaag met een leuk stukje vlees thuis. 3.7 kilo buikspek met zwoerd.

Uiteraard al wat recepten opgezocht, maar kom er teveel tegen zonder zwoerd.
Zou ik zonde vinden van zo'n mooi stukje vlees.

Mijn idee was om stukken van 500gr te snijden en deze 48h op verschillende manieren te marineren. Geen suikers erop en dan uur of 8 low en slow.
Daarna nog even snel of hete kolen om de zwoerd knapperig te krijgen.

Wat zouden de heren en dames er mee doen? Tips zijn altijd welkom.
 
Porchetta! Het recept van Ewald zegt zonder zwoerd, maar deze is heel goed m?t te maken.
Snijd een avond van tevoren het vel in met een stanleymes en wrijf er bakpoeder en zout in. De volgende dag afspoelen, drogen en het vlees verder verwerken.
Als het goed is wordt het vel heerlijk krokant  =P~
 
Ceriel zei:
Porchetta! Het recept van Ewald zegt zonder zwoerd, maar deze is heel goed m?t te maken.
Snijd een avond van tevoren het vel in met een stanleymes en wrijf er bakpoeder en zout in. De volgende dag afspoelen, drogen en het vlees verder verwerken.
Als het goed is wordt het vel heerlijk krokant  =P~

En dat heeft een reden, niet omdat Gennaro Contaldo ook in dat recept zonder zwoerd heeft gebruikt.
Maar wij zijn maar met z'n 2-en en dan krijg je een rollade van 2,5 kilo niet op in 1 keer, wij in ieder geval niet :)
Dus wij bewaren de rest om de volgende dagen op te peuzelen. Afgekoelde zwoerd wordt zo taai als rubber.
Als je het buikspek direct na bereiden helemaal gaat nuttigen dan kan met zwoerd superlekker zijn.
Ben je van plan om een groot deel te bewaren voor bijvoorbeeld de volgende dag op een broodje dan zou ik zonder zwoerd gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan