Beef en Steak

Buikspek met Crackeling

Peterz

Sprokkelaar
Hallo, voor mij is gisteren het BBQ seizoen weer begonnen, dus lekker makkelijk Pork belly Burnt ends gemaakt en een stuk buikspek met zwoerd. Mijn vrouw vind de crackeling erg lekker. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb de zwoerd1 dag van te voren in het zout gezet (de spek zelf in een foliebootje gezet zodat het vlees niet uitdroogd). Maar ik krijg de zwoerd niet knapperig, op de foto is wel wat crackeling te zien, maar dat heb ik zelf met een creme brulee brandertje gedaan. En nog was het niet knapperig. Heeft iemand voor mij de gouden tip?? P.S. ik heb het bereid op de smokey bandit pellet smoker 120 graden en het laatste half uur opgeschroefd naar 170 graden.

20260308_170038.jpg

Ik lees even mee voor de gouden tip.

Met de airfryer lukt me perfect maar op de BBQ wil ook nog niet lukken.

Traditioneel doen Chinezen vaak het spek eerst koken en daarna frituren voor de knapperige korst.

De eindtemperatuur is veel te laag, je crackling krijg je alleen met temperaturen van zo'n 230-240 graden C.
Dus op het laatst flink opschroeven.
Noskos heeft daar een mooie uitleg/recept voor:

En voordat er een vloedgolf aan commentaar over je heen komt zal ik ze voor zijn:

1773042955973.png

De eindtemperatuur is veel te laag, je crackling krijg je alleen met temperaturen van zo'n 230-240 graden C.
Dus op het laatst flink opschroeven.
Noskos heeft daar een mooie uitleg/recept voor:

En voordat er een vloedgolf aan commentaar over je heen komt zal ik ze voor zijn:

Bekijk bijlage 83970
LOL, Ik BQQ ook het hele jaar door, maar als het goed weer is, toch wel aanziennelijk meer!

Terug
Bovenaan Onderaan