BasBQ
Beef en Steak

Buikspek Hoisin

marco

Vuurmaker
Berichten
91
Een van mijn favorieten, en ik zie ze te weinig voorbij komen hier. Het is zo lekker he. Buikspek in Hoisin marinade. Het recept is al vaker voorbij gekomen volgens mij en is ook makkelijk op internet te vinden:
https://ohmyfoodness.nl/buikspek-van-de-barbecue-in-hoisinmarinade/

Ingrediënten​

  • 1 kg buikspek - zonder zwoerd

Marinade:​

  • 2 el zonnebloem- of olijfolie
  • 100 ml hoisinsaus
  • 50 ml ketjap manis
  • 2 tl knoflookpoeder
  • 2 tl uipoeder
  • 4 el donkerbruine basterdsuiker - of honing
  • 1 el pimentón - gerookt paprikapoeder
  • 2 tl komijnpoeder
  • peper en zout
Indirect op de BBQ op 150gr, zeker niet meer vanwege de kans op verbranding van de suikers!! liever iets lager dan hoger.

Het is koud en warm heerlijk om te eten, en zeker een aanrader om met je vrienden bij de EK voetbalwedstrijden te eten!

0A850E73-B3B1-44BC-AC03-E8896C5D4364.jpeg

2E62B176-2236-42A8-BEFE-DB05501EA439.jpeg
F314CFA3-0EC5-4EC3-ADA7-1F8D253021A1.jpeg
 
Ziet er glanzend uit! Hier ook een fan van dit gerecht. Dat zal gesmaakt hebben 😋
 
Die gaat bij de overige gemarineerde porky's op de lijst.
 
Buikspek altijd goed, deze ziet er ook goed uit
 
ik ruik hem hier. heerlijk
wat is dit toch lekker
 
Gadverdamme dat ziet er lekker uit. Ga ik even onthouden
 
Knipt ennplakt recept. Fijn hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er zeker top uit. Heb ook het noskos recept nog in mijn hoofd….al ziet deze er ook erg lekker uit. Er ligt nog 1.5 kg in de vriezer…..
 
Ziet er erg goed uit, mooie bereiding. Is typisch zo'n Eurasisch of Nederlands Aziatisch recept
of verkeerd vertaald.
Olijfolie in Aziatische recepten is echt not done, past helemaal niet in die keuken.
Ketjap manis, een goede, is geweldig maar is typisch Indonesisch, de rest van Azië gebruikt het nauwelijks en gebruikt Sojasaus
Dat is waarschijnlijk ook de vertaalfout, Ketjap Manis is alleen erg bekend in Indonesië en Nederland en misschien Maleisië
De rest van de Wereld kent alleen Soysauce, en als ze het toevallig toch kennen als Sweet Soysauce, maar dan zetten ze het er expliciet bij.
Helaas zijn onze foodwriters in Nederland niet helemaal op de hoogte van het verschil tussen ketjap manis en soysauce en vertalen soy sauce steevast met ketjap manis. 2 heerlijke sauzen maar totaal verschillend in smaak. een goede Ketjap Manis smaakt naar een zoutige Appelstroop
Een sojasaus is echt zout met een berg Umami.
De suiker is in mijn beleving in deze een overkill.
maak deze eens met sojasaus en de suiker en de smaak is heel anders.
Maar ja "Wij" Nederlanders zijn suikerklontjes;)
 
Mooi hoor! Deze staat voor komend weekend op de planning. Wat was de bereidingstijd? Ik heb 600gr buikspek, dan heb ik een beetje een richtlijn. Dank

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Watertandend lekker! 🍽️ ik lust wel een stukje.
 
Ziet er heerlijk uit!
Maar even toegevoegd aan mijn To-Q-lijst
 
Ziet er goed uit zeg!
 
Was het ook. Voor het weekend staat er een eigen dry aged rib eye op het menu. Ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan