BasBQ
Beef en Steak

Buikspek burnt ends (1e keer) en moink balls

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
114
Na een bbq-loze vakantie (toch maar ook iets mobiels aanschaffen), vandaag weer lekker aan de slag gegaan. Ik had nog een stuk varkensbuik zonder zwoerd van het 'zweeds boerderijvarken' (Hanos) liggen van iets meer dan 2 kg. Daar moest ik dan toch eindelijk maar eens de Noskos Pork Belly Burnt Ends Ⓡ, van maken. Zo gezegd zo gedaan.
Het vlees schoongemaakt en in flinke stukken gesneden (3-4 cm h x b x d) en in de rub gezet:

IMG_8364.JPG


Vervolgens op de Weber met een paar flinke chunks appelhout:

IMG_8365.JPG


Na een uur en een kwartier de voorste stukken naar achteren verplaats en vice versa, na nog eens een uur en een kwartier waren de stukjes mooi van kleur, met wat donkere randjes, maar nog niet té donker (helaas geen foto gemaakt). Daarna ingepakt in (bij gebrek aan een betere omschrijving) 'kapsalonbakjes' met boter, basterdsuiker en honing:

IMG_8369.JPG


Anderhalf uur later zagen ze er al heerlijk uit. Uiteraard kon ik me niet inhouden, heb ik er eentje geproefd en bleek dat ze ook al heel lekker smaakten :)

IMG_8371.JPG


Vervolgens het vlees in nieuwe bakjes gedaan met bbq saus en na een half uur zag was het een lust voor de ogen, neuzen en monden!

IMG_8375.JPG


Wat mij betreft één van de lekkerste dingen die ik ooit op de bbq gemaakt heb. Voor vrouw en kinderen was dit het één na lekkerste. Zij vonden moink balls toch nog nét even lekkerder. Nou ben ik de lulligste niet, dus heb ik nog een lading moink balls gemaakt:

IMG_8376.JPG


Op verzoek dit keer zonder bbq-saus, maar met honing. Ook goed!

IMG_8379 - kopie.JPG


Het was wel een hele berg vlees voor met z'n vieren. De bijgerechtjes hebben we maar even gelaten voor wat het is (carnivoren 2.0), en van de moink balls was de helft nog over. Al met al een prima dagje zo!
 
Mooie inhaalslag gemaakt. Allemaal super lekkere snacks, just meat 💪
Oh nee, ook wat groentjes natuurlijk, de knoflook, peterselie en oregano in de moinkballs. Een mooi gebalanceerde maaltijd dus :cool:
 
Bijna 22:30 en ik krijg gewoon trek nu...bedankt :(
Ziet er heerlijk uit
 
Lekker zo hoor en nog wat overgehouden ook 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan