BasBQ
Beef en Steak

Buikspek, babi pangang, van de rotisserie

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Toevallig heeft @PH met een F net een topic geplaatst over babi pangang van de rotisserie, dus nieuw is het niet. Echter is dit zo verschrikkelijk lekker dat ik dit wel moet posten.
Sterker nog, bij deze dien ik een wetvoorstel in dat buikspek alleen nog maar van de rotisserie mag komen πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹.

Ik heb het recept van @Ewald gevolgd.

De saus had ik nog over van de vorige keer. Opvallend was dat deze na invriezen een stuk beter in balans was en nog lekkerder. De eerste keer vond ik em aan de zoete kant, maar nu heerlijk zoet/zuur in balans.

Gisteren de het spek ingesneden en in de rub gezet, voor een nachtje in de koelkast.
20221101_225906.jpg
20221101_230115.jpg


Vandaag om de spies heen opgebonden en daarna op de Q.
20221102_161329.jpg
20221102_161350.jpg
20221102_161552.jpg


Tot 58 graden kern op 120-130 graden, daarna tot 72 graden kern op 170-180 graden.
20221102_173741.jpg
20221102_173749.jpg
20221102_173959.jpg


10 minuutjes laten rusten en dan op het bordje.
20221102_180058.jpg


Damn wat is dit lekker. Mijn buikspek gaat voortaan alleen nog maar op de rotisserie, echt verschrikkelijk lekker.
πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹
 
Ziet er goed uit!

Lust ik ook wel. πŸ˜‹
 
Lust ik wel!
 
Die moet ik toch ook echt eens gaan maken met rotisserie.

Mooi gedaan ,bedankt voor idee
 
Ja, tot nu toe is alles lekkerder van de rotisserie. Kip, picanha, buikspek…. Must have!

Lekker gemaakt weer deze! Dat zal gesmaakt hebben. Hier komt hij in ieder geval snel weer op tafel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijk, babi pangang stijgt op de to-do-lijst
 
Prachtig, Remco.
Buikspek staat weer op de boodschappenlijst.
 
Ziet er heel lekker uit!
Die β€œbami” heb jij daar iets van een recept van??? Of kijk ik daar over heen πŸ˜…
 
Foei, dat ziet er zalig uit!
 
Ik vind dit helemaal niet leuk.
Ik leef echt met de porky's mee welke de grondstoffen moeten leveren..🀣🀣🀣

Remco, wetsvoorstel aangenomen. Volgende babi pangang maak ik ook aan het spit.
Lekker.
 
Ziet er heel lekker uit!
Die β€œbami” heb jij daar iets van een recept van??? Of kijk ik daar over heen πŸ˜…
Ik denk dat er betere recepten zijn dan mijn recept πŸ˜‚. Noodles lukt me altijd goed, maar bij bami is het altijd mwah....
Gelukkig was het vlees top
 
Top, moest ik ook maar eens doen.
 
nu wil ik dit ook!!!!!!!
en laat hier ook nog wat bp saus in de vriezer liggen :D
 
Nog een topic over Babi pangang en het ziet er allemaal zo lekker uit. Dit moet een teken zijn πŸ™
 
Terug
Bovenaan Onderaan