BasBQ
Beef en Steak

Buikribben met teveel vet

 
 

bulderdoos

Vuurmaker
Berichten
88
Ik heb vandaag voor de tweede keer buikribben gemaakt op de UDS. Ik weet niet of ik iets verkeerd doe, maar beide keren heb ik volgens mij buitensporig veel vet tussen het vlees zitten. Hoort dat? Of...?

Je moet letterlijk tussen al dat blubberige, zachte vet op zoek naar reepjes vlees. Het overtollige vet dat bovenop de ribben zat heb ik vooraf weg gesneden, maar het vet ?n het vlees; daar kan je natuurlijk niet bij.

De eerste keer (Hollands vleesvarken) heb ik de 3,2,1 methode gebruikt. De ribben vandaag (Iberico) hebben 5 uur naakt op het rooster gelegen. Beide keren op zo'n 107 C.

Dus:
- Hoort dat, zoveel vet in je ribben? Hebben jullie dat ook?
- Zo niet, wat kan ik doen om gewoon goede vleesribben te hebben?  :-/
 
Iberico ribben doe ik nooit zo lang, vlees heeft een vrij losse structuur maar dat vele vet heb ik nog niet gehad, heb ervaring met de dun bevleesde ribs, alleen zout en peper en niet te lang op de Q.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ik trim (voor wedstrijden) de ribs tot op de vetlaag. Er zit dan nog een kleine centimeter vlees op.
Ik denk dat de herkomst/ras bepalend is voor de hoeveelheid vet, ben zelf geen fan van iberico..
 
Ceriel zei:
Ik trim (voor wedstrijden) de ribs tot op de vetlaag. Er zit dan nog een kleine centimeter vlees op.
Ik denk dat de herkomst/ras bepalend is voor de hoeveelheid vet, ben zelf geen fan van iberico..

Ceriel + 1.

De ervaring met vette ribben en het buikspek van het Iberico varken had ik ook.
Dus ben daar ook geen liefhebber van maar er zullen best wel mensen zijn die dat wel lekker vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan