BasBQ
Beef en Steak

Buffalo Wing Sauce

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.096
Ooit op een treffen van "de andere kant" had ik chicken wings gemaakt, simpel gekruid met spareribkruiden van Verstegen en een snufje 5 spice.
Deze waren op zich al erg lekker totdat iemand met een flesje Tabasco Buffalo style sauce aankwam en dit sausje 50/50 mengde met gesmolten boter. (de buffalo sauce van Tabasco is vele malen milder en dikker dan zijn pittige broertje de original)

Ik haalde een wing door de saus en wat een smaakexplosie, heerlijk.
Het mooie aan deze saus is dat je hem milder of pittiger kunt maken door meer of minder gesmolten (niet bruin!) boter te gebruiken.
De Buffalo sauce van Tabasco heb ik nog nergens kunnen vinden behalve op internet.
Maar vandaag was ik in Winkelcentrum Leidschenhage (Leidschendam) bij de Appie en daar zag ik Frank's Hotwing Buffalo sauce staan.
Voor de originele buffalosaus die in 1964 is uitgevonden was Frank's hotsauce original het basisingredient.

Ik heb 2 flesjes meegenomen en thuis gelijk geproefd, wauw lekker.
Het verschil in Frank's buffalo sauce en Frank's original is dat er aan de buffalo sauce een natuurlijke botersmaak is toegevoegd, niet overdreven gewoon een hint.
Ook deze saus kun je minder pittig maken door er gesmolten boter bij te doen, wil je hem pittiger kun je er een paar druppels Tabasco aan toevoegen.

Dit wilde ik even met jullie smulpapen delen, hieronder een linkje naar een test Frank's vs. Tabasco.

http://www.seriouseats.com/2012/01/taste-test-franks-redhot-vs-buffalo-style-tabasco-pepper-sauce-best-buffalo-wings.html
 
Kijk, dit zijn de betere tips  :D
 
Leuk. Thx voor het delen!
 
ook deze gaat op het lijstje Ewald , ga ook eens kijken bij de appie hier of ze het hebben
thx...
 
Hier in Zeewolde stond hij ook bij Appie, gelijk een flesje gescoord.
 
Bert zei:
Hier in Zeewolde stond hij ook bij Appie, gelijk een flesje gescoord.

Zeewolde is natuurljk helemaal BBQ minded :p

Ook maar eens een flesje scoren en uitproberen :)
 
LOL
 
In IJsselstein bij de appie gekeken maar nee helaas.
 
Als ze de tabasco Buffalo ook hebben zou ik die ook meenemen, ik vind de tabasco buffalo wat frisser dan de Frank's
Mochten ze geen Frank's Buffalo hebben maar wel de original, kun je die ook gewoon nemen en dan wat meer boter erbij doen
 
Bij de XL in Tilburg hebben ze hem.
 
ik ga morgen ff kijken bij mij in de buurt
 
Thanks deze ga ik onthouden! Morgen maar eens bij de appie hier kijken!
 
@Ewald heb je naast deze saus nog een goed recept voor Wings? Of is het wings in een rubje een beetje smoken en dan glaceren met Franks Saus?
 
Jappert zei:
@Ewald heb je naast deze saus nog een goed recept voor Wings? Of is het wings in een rubje een beetje smoken en dan glaceren met Franks Saus?

Ik gebruik de saus als dip en niet als glaze, zoals het origineel zal ik maar zeggen.
De verstegen sparerib kruiden is hier onze basis rub en daar kun je best wel wat mee vari?ren.
Zo mix ik hem wel eens met wat zoetere ruds zoals plowboys of killer Hogs.

Sausje van gesmolten boter en Frank's hotsauce erbij, dippen en genieten (maar de Tabasco Buffalo is misschien nog lekkerder)
 
Ok klinkt simpel genoeg voor een feestje ;)
 
Sounds good!! Gebruik je de saus warm of koud??
 
MarBQ zei:
Sounds good!! Gebruik je de saus warm of koud??

Lauw, als hij koud wordt stolt de boter weer.
Maar op kamertemp. blijft hij wel gewoon vloeibaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan