BasBQ
Beef en Steak

Brusselse wafels.

 
 

Pascal de boeck

Sprokkelaar
Berichten
34
Ik weet niet of het hier op zijn plaats is maar ik heb vandaag Brusselse wafels gebakken op mijn WGA. Onlangs een antiek wafelijzer gekocht op een rommelmarkt. Het gietijzer gewassen in een warm sopje en behandeld met crisco.
Vandaag een beslag gemaakt en het ijzer opgewarmd.





Het was even oefenen maar uiteindelijk lukte het goed.







We hadden een lekker dessert en een leuke avond.
 
Hmm. Dat lust ik wel  :p
 
Niks mis mee zo! Heeeeeeerlijk met warme kersen en vanilleijs + slagroom..... shit, weer honger gekregen..
 
Goed idee!! En idd .. aardbeien slagroom enz en je hebt een heerlijk toetje voor na het stuk vlees ;)
 
Top. Heb hier ook een wafelijzer toch maar eens gaan gebruiken. Heb je het recept van het beslag voor me.
 
Oei!!! Lekkaaahh!
 
Hoezo multifunctioneel zo'n WGA  :p
 
Afgelopen weekend ontdekt dat ze ook erg goed zijn met bacon! Wat natuurlijk logisch is.
Wafels man...Of ze nou Brussels zijn of Luiks, van mijn mag er een standbeeld komen voor de mens die dat verzonnen heeft. 
 
En dan gelijk de ham-, of zo u wilt, baconvraag........Wie weet waar je nieuwe gietijzeren wafelijzers voor Luikse/Brusselse wafels kunt kopen? De wafelijzers die je op marktplaats ziet zijn vaak met een heel lange steel of net weer niet voor de Luikse wafels.
 
Lowietje72 zei:
En dan gelijk de ham-, of zo u wilt, baconvraag........Wie weet waar je nieuwe gietijzeren wafelijzers voor Luikse/Brusselse wafels kunt kopen? De wafelijzers die je op marktplaats ziet zijn vaak met een heel lange steel of net weer niet voor de Luikse wafels.
Volgens mij hadden Leo en Peter zo'n ding op een rommelmarkt gevonden. Dat is wel bij uitstek de plek voor zoiets.
En de betere kookwinkel zal ze toch ook wel hebben? ff checken, hoppa: http://www.kookpunt.nl/vocelli-wafelijzer-12x13cm/nl/product/2779/
 
El Fumarole zei:
Lowietje72 zei:
En dan gelijk de ham-, of zo u wilt, baconvraag........Wie weet waar je nieuwe gietijzeren wafelijzers voor Luikse/Brusselse wafels kunt kopen? De wafelijzers die je op marktplaats ziet zijn vaak met een heel lange steel of net weer niet voor de Luikse wafels.
Volgens mij hadden Leo en Peter zo'n ding op een rommelmarkt gevonden. Dat is wel bij uitstek de plek voor zoiets.
En de betere kookwinkel zal ze toch ook wel hebben? ff checken, hoppa: http://www.kookpunt.nl/vocelli-wafelijzer-12x13cm/nl/product/2779/

Die had ik ook al gezien Jeroen, maar aangezien er bij staat geschikt voor gas en elektra. Maar ik denk dat ik eens naar de rommelmarkt in Maastricht of Luik ga. Gelijk een goed excuus voor een roadtrip.....
 
Lowietje72 zei:
En dan gelijk de ham-, of zo u wilt, baconvraag........Wie weet waar je nieuwe gietijzeren wafelijzers voor Luikse/Brusselse wafels kunt kopen? De wafelijzers die je op marktplaats ziet zijn vaak met een heel lange steel of net weer niet voor de Luikse wafels.

kijk eens bij Qvist in zwolle, die heeft een hele hoop gietijzer, ook wafel ijzers
 
Wat je al niet kan maken op een WGA
 
Looney zei:
Niks mis mee zo! Heeeeeeerlijk met warme kersen en vanilleijs + slagroom..... shit, weer honger gekregen..

Het is nu 06:55 en ohhh wat heb ik een trek gekregen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan