BasBQ
Beef en Steak

Brownie Oranges

lekker hoor!
 
grappig idee met die sinaasappel. als je nog een alternatief brownie recept zoekt, ik ben na lang testen op het borough market brownie recept van bbcgoodfood blijven hangen maar die staat niet meer online, heb ik evt wel liggen.
 
Dat wil ik wel hoor Marieken.  :)
Mag wat mij betreft wel in dit draadje, of anders per pm.

Thx
Mac
 
de-voor-mij-perfecte brownies

400 extra pure chocolade (>55% cacao)
325gr roomboter
6 hele eieren en 2 extra eidooiers
300 gr suiker
50 gr cacaopoeder
80 gr bloem
evt een snuf zout

1
oven voorverwarmen op 180C/hetelucht 160C/gas stand 4.
boter een vierkante 20cm bakvorm.
2
smelt de boter en chocolade op jouw beproefde manier* en laat het een beetje afkoelen. vergeet daarbij niet af en toe het mengsel om te roeren terwijl je erboven hangt om de damp te inhaleren (nee dat voegt inderdaad niks toe aan je brownies)
3
klop de eieren, dooier en suiker (tot ze bleek zijn zegt het recept, maar ik klop gewoon maar wat tot ik het wel best vind)
voeg het chocolade mengsel erbij zonder de eieren te laten stollen (voldoende afgekoeld dus) en spatel dit door elkaar, spatel ook de cacao en bloem erdoor. dit is ook het moment dat ik afwijk van het recept omdat ik een snufje zout toevoeg.
4
pleur alles in de bakvorm en bak het in de oven. het recept zegt 20 minuten. je kunt het ook high tech met je kerntemperatuur meter doen of met een houten sateprikker, de prikker moet nog beslag meenemen als je in de vorm prikt, want de brownie gaart nog na en het moet klef van binnen blijven. Dit is eigenlijk het enige lastige aan het recept. beter is de brownie te zacht (je kunt het altijd na het aansnijden nog wat verder bakken als het echt niet gaar is) dan helemaal droog.

tenminste 12 stukken, 'thin crisp crust and a rich, gooey centre'.

Uiteraard is dit recept ultragezond, light en geschikt voor mensen die willen afvallen, gezond willen eten etc.

*chocolade en boter smelten hoort traditioneel au bain marie, oftewel in een kom boven een pan met warm maar niet kokend water. let op dat er geen water in je chocolademengsel komt, dat verpest de textuur (korrelig). alternatief is de boter en chocolade in stukjes in de magnetron te smelten. zodra de boel smeltverschijnselen vertoont elke 10 seconden goed omroeren met een spatel zodat er geen chocolade verbrandt.

 
Altijd leuk die chococakes in sinaasappel :)
 
Bij het zien van deze foto's stond mijn vriendin achter me te kwijlen of ik ze aub ook eens wilde maken..
Kan ik natuurlijk geen nee op zeggen,bedankt voor het delen! :D
 
Bij het zien van deze foto's stond mijn vriendin achter me te kwijlen of ik ze aub ook eens wilde maken..
Kan ik natuurlijk geen nee op zeggen,bedankt voor het delen! :D

:blush:

Mac
 
Vandaag als toetje gegeten; brownie recept van het net geplukt en fijngesneden sinaasappel en stukjes chocola aan het beslag toegevoegd.
Heerlijk! Mac bedankt, dit gaat zeker vaker gemaakt worden

s3lVjKw.jpg
 
Leuk om te zien Ceriel  B-)

Ik heb trouwens begrepen uit betrouwbare bron, dat het niet pers? in folie ingepakt hoeft te worden.
Zonder gaat net zo goed blijkbaar.

Mac
 
Mac zei:
Leuk om te zien Ceriel  B-)

Ik heb trouwens begrepen uit betrouwbare bron, dat het niet pers? in folie ingepakt hoeft te worden.
Zonder gaat net zo goed blijkbaar.

Mac
Ik moest wel, ik had iets teveel van de onderkant afgesneden om ze mooi te laten staan.... :blush:
 
Ceriel zei:
Mac zei:
Leuk om te zien Ceriel  B-)

Ik heb trouwens begrepen uit betrouwbare bron, dat het niet pers? in folie ingepakt hoeft te worden.
Zonder gaat net zo goed blijkbaar.

Mac
Ik moest wel, ik had iets teveel van de onderkant afgesneden om ze mooi te laten staan.... :blush:

lol =))

overigens Ceriel, gebruik jij nog wel pannen o.i.d. om je eten klaar te maken met jouw BBQ count? :D
 
maroc zei:
overigens Ceriel, gebruik jij nog wel pannen o.i.d. om je eten klaar te maken met jouw BBQ count? :D

Valt mee hoor Marco, deze week zondag, maandag, dinsdag, woensdag, ?n donderdag niet.... :(
Gisteren en vandaag weer goed gemaakt met T-bone, brownie oranges, quesadillas, bacon en de dino ribs  :D
 
Mac en Marieken bedankt!

De sinaasappel+brownie combo was perfect. Helaas  ;) had ik veel te veel brownie mix gemaakt en heb dus ook nog een portie gewone gemaakt. Vandaag wat "gewone" meegenomen naar werk en iedereen was erg enthousiast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan