BasBQ
Beef en Steak

broodje pittige kip als lunch

 

smokey Harm

Vuurmaker
Berichten
96
Hallo,

Afgelopen maandag kwam ik op instagram een foto tegen met de tekst broodje pittige kip. Het water liep meteen in mijn mond.
ik hoopte dat er een recept zou staan. Staat er recept volgt donderdag :(. het idee bleef mij achtervolgen zodat ik gisteren avond in de kasten ben gedoken om te kijken wat er allemaal nog in lag, dat gecontroleerd ging ik iets verzinnen. Gisteren en vanmorgen aan de slag gegaan met de voorbereidingen.
IMG_8536.jpg

De kip en paprika had ik gisteren al klaar gemaakt op de bbq. de kipkluifjes waren voor het avond eten van gisteren.
IMG_8535.jpg

De kipdijfilet voor het lunch broodje.
IMG_8537.jpg

Het mengsel met het stokbrood op de bbq
IMG_8538.jpg

Toen het brood klaar was eraf gehaald om wat af te laten koelen. Daarna opengesneden en gevuld met het kip-tomaten mengsel. Wat kaas er boven op en weer even terug om de kaas te laten smelten.
IMG_8539.jpg

IMG_8540.jpg

Daarna op mijn bordje om op te eten.
IMG_8541.jpg


Ik ben altijd iemand die een recept zoekt en ook volgt. Dit was een van de eerste keer dat ik aan het expirimenteren ben gegaan zonder een recept bij de hand.
Op alle ingredienten afzonderlijk was iets aan te merken.
- de kip was te flauw
- het tomaten mengsel wat te heet en de ui overheerste

Maar toen alles bij elkaar kwam klopte het helemaal en was alles in balans, vond ik :cool:!

bedankt voor het lezen en tot de volgende.
 
Laatst bewerkt:
Kijk zo hoort het. Lekker experimenteren met de smaken die je lekker vind.
En zout kan altijd achteraf nog extra toegevoegd worden. Daar ben ik meestal voorzichtig mee als ik ga knutselen.
Dit had ik graag even willen proeven. Kip van de Q is top en zeker met wat gesmolten kaas
 
ik vind het heel erg leuk om een eigen draai aan een recept te geven
je ziet eens iets voorbij komen wat lekker lijkt, of uitdagend is. vervolgens jezelf een beetje inlezen in het recept.
en daarna het recept afstemmen op je eigen smaak. dan is het toch een beetje je eigen ontdekking :)

maar een broodje kip gaat er zeker eens komen want dit ziet er goed uit
dank voor het delen
 
Kip, kaas tomaten en een fles Tabasco dan heb je m'n volledige aandacht.... dat heb je lekker in elkaar geknutseld :love: (y)
 
Prima lunch, en uiteindelijk is een kookboek leuk maar koken op gevoel leuker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan