BasBQ
Beef en Steak

'Broodje' kip gyros burger...

 
 
 

basv88

Stoker
Berichten
457
Goedenavond!

Eigenlijk was ik niet van plan deze te posten maar nu ik hem op heb en dus weet hoe lekker die is, wil ik hem jullie niet onthouden. Het was zo'n dag van 'wat zullen we eens gaan eten vanavond' en iets met 'van alles in de koelkast maar niks samenhangends'... het is dus een broodje geworden. En wel met een kipburger en wat groenten.

Men neemt kipgehakt en mengt dat met gyros kruiden, verse peterselie, een rood uitje, knoflook en paneermeel tot je iets hebt wat je in de vorm van een ciabatta kunt vormen. En daar liggen opeens mooie, langwerpige burgers! Ondertussen ook het broodje afgebakken en de bbq aangestoken. Tijd om te grillen! Beide burgers er op en 3 paprika's. Burgers grillen tot gaar en de paprika's mooi zacht en een beetje zwart.

En om dan toch aan je dagelijkse portie groente te komen, moet je groente eten. Dus een komkommer, wat tomaatjes, nog een ui en wat peterselie gesneden. Op zoek naar de knoflooksaus kwam ik ook nog een blok feta kaas tegen, ook die kan er mooi op. Tijd om op te bouwen!

Ciabatta open, laagje knoflooksaus er op, laagje komkommer, laagje gegrilde paprika, de burgers, nog een laagje saus, de feta kaas, nog meer laagje saus want dan plakt de tomaat en ui lekker om vervolgens af te toppen met wat verse peterselie. Deksel er op, klaar om te gaan eten!

Het resultaat ziet er dan ongeveer zo uit:
cX9RwOLl.jpg


EBTr7eXl.jpg


En na het doorsnijden van het broodje:
rVPhaHAl.jpg


Eigenlijk teveel voor twee personen maar ja, wat wil je als het lekker is? Gewoon alles op eten dus.

Eet smakelijk!
 
Dat ik nou net gegeten heb, grrrrrrrrrrrrrr, ziet er zo heerlijk uit.  ;)
 
Hans zei:
Dat ik nou net gegeten heb, grrrrrrrrrrrrrr, zit heerlijk uit.  ;)

Wees blij, anders moest je eerst nog naar de winkel :D
 
Volgens mij moet je toch oppassen met zo'n lekkers, de volgende keer is je koelkast leeg en daar sta je dan.
 
Brecht zei:
Volgens mij moet je toch oppassen met zo'n lekkers, de volgende keer is je koelkast leeg en daar sta je dan.

Geen probleem hier, super en slager om de hoek :D
 
Hans zei:
Brecht zei:
Volgens mij moet je toch oppassen met zo'n lekkers, de volgende keer is je koelkast leeg en daar sta je dan.

Geen probleem hier, super en slager om de hoek :D

Wat houd je dan nog tegen? :D
 
Soooohheee, dat ziet er lekker uit zeg!
 
Das nog eens een lekker broodje!
Lust ik ook
 
Was inderdaad een prima broodje. Krijg er weer al honger van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan