Beef en Steak

Broodje grillworst met eigengemaakte honing-mosterdsaus

Sergio

Tondelzoeker
Eerste keer grillworst gemaakt en het leek me leuk om dit ook met jullie te delen :)

Tip voor vleesmolen: ik heb een Kenwood K-Mix, maar vind de prijs voor een opzet vleesmolen te gortig. Op Aliexpress heb ik deze gevonden en dit was een schot in de roos. Met een op internet te vinden kortingscode kwam ik op €31,- uit. Hij past goed en er zit ook een Worstenvuller bij. Volgens mij hebben ze ook een soortgelijke voor de Kitchenaid.

Twee mooie stukken vlees

IMG_2716.jpeg

Allereerst begonnen met het fijnsnijden van het vlees in blokjes van zo’n 2cm

IMG_2717.jpeg

Door de hakmolen. Het is al vaak gezegd, maar zorg dat je al je materiaal koud houdt, dus vooraf in de vriezer en tussendoor zo snel mogelijk alles in de koeling. M.E.N.G.K.O.U.D!

IMG_2721.jpeg

Nitrietzout toevoegen voelt toch een beetje spannend, gelukkig had ik nog een weegschaaltje die exact afmeet. Ook van Aliexpress… we leven nog, dus zal wel oké zijn.

IMG_2719.jpeg

Het vullen van de worsten ging eigenlijk makkelijker dan verwacht. Door aan het einde twee boterhammen in de vleesmolen te stoppen verspil je geen vlees.

IMG_2726.jpeg

Recept voor de honing mosterdsaus:
175ml mosterd (goedkoopste die je kunt vinden)
50ml appelazijn
60ml honing
60gr lichtbruine bastaardsuiker
20ml Worcestersaus
30ml ketchup
1tl knoflookpoeder
2tl chili vlokken
0,5 tl zout
Scheutje sambal oelek
1tl chipotle

Pittigheid kun je naar smaak aanpassen. Wij houden van pittig 🌶️

IMG_2733.jpeg

Worsten na verwarmen en een nachtje in de koelkast de volgende dag in de Black-out rub gezet.

IMG_2734.jpeg

Opvolgend een half uurtje op de BBQ. Niet schrikken, de worst is niet verbrand, dit is de rub.

IMG_2736.jpeg

Eindelijk heerlijk smullen!

IMG_2742.jpeg

Laatst bewerkt:
Mooi werk! 👍

Dat zijn heerlijke Grillworstenn geworden Sergio! 😋

Zodra de temperatuur weer is gezakt tot een acceptabel niveau dan wil ik weer Jalapeño Cheddar Kipgrillworsten maken want dat is al weer veel te lang geleden.

Mooi proces, mooie worst... maar dat laatste plaatje van dat broodje met worst, rucola en saus... ja man!

Mooi verslag van uw worst👍
Zelf maak ik ze van kippendijen.
Uw varkensvlees recept ga ik ook eens proberen.

Terug
Bovenaan Onderaan