BasBQ
Beef en Steak

Broodje Dubbelstraat

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Oftewel een broodje spek met truffelmayonaise. Voor veel Bergenaren de favoriete snack tijdens de Vastenavend / een avondje dweilen. Ik geef er uiteraard mijn eigen twist aan😋
Gisterenavond een mooi stuk buikspek gekruid met #defikerin1 en olijfolie. Vanmorgen de BGE opgestart op ca. 105 graden. Rode wijn chunks erbij en in de druipbak wat appelsap gedaan... let's go!

20200814_225412.jpg


20200814_225741.jpg


20200814_230210.jpg


20200815_095846.jpg


20200815_104426.jpg
 
Ben heel benieuwd naar het resultaat. Dat moet heerlijk worden
 
Dat klinkt erg goed. Maak je de truffelmayonaise ook zelf? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat
 
Lekker man, ga je het appelsap vocht uit de druipbak later nog gebruiken of vanwaar de appelsap?
 
Lekker man, ga je het appelsap vocht uit de druipbak later nog gebruiken of vanwaar de appelsap?
Nee heeft geen bestemming eigenlijk. Ik doe altijd wat vocht in de lekbak. Meestal appelsap, bier vind ik zonde. Qua smaak maakt t niet uit volgens mij, mogelijk wel om de temp constant te houden. Maar of dat bij een BGE nodig is betwijfel ik. Doorkomen van dat druppelende vet vind ik ook niks dus vandaar dat ik dit zo doe.
 
Nee heeft geen bestemming eigenlijk. Ik doe altijd wat vocht in de lekbak. Meestal appelsap, bier vind ik zonde. Qua smaak maakt t niet uit volgens mij, mogelijk wel om de temp constant te houden. Maar of dat bij een BGE nodig is betwijfel ik. Doorkomen van dat druppelende vet vind ik ook niks dus vandaar dat ik dit zo doe.
En waarom dan appelsap ipv gewoon water?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Wat ik ervan weet / verwacht is dat het de smaak die je het gerecht probeert te geven nog meer versterkt. En als ik het toch in huis heb gebruik ik het, zo niet water.
De kerntemperatuur had ik op 77 graden ingesteld en na 7 uur heeft het zijn kerntemperatuur bereikt. Ca. 2,5 uur in de zone blijven hangen....
Inmiddels een chiabatta afgebakken en de truffelmayonaise gemaakt. (5EL Zaanse Mayo met 5TL truffelpaddestoel tapenade)

IMG-20200815-WA0010.jpg


IMG-20200815-WA0011.jpg
 
Man man man. Smaakt ie nou net zo lekker als op maandagavond rond middernacht mee vastenavond?
Deze ziet er goed uit zeg.

Volgende Is een broodje hamburger of worst van het zwijnshoofd?
 
Man man man. Smaakt ie nou net zo lekker als op maandagavond rond middernacht mee vastenavond?
Deze ziet er goed uit zeg.

Volgende Is een broodje hamburger of worst van het zwijnshoofd?
Deze smaakt beter, al kijk ik er net als velen naar uit om de Dubbelstraat op te gaan op de maandagavond. We gaan t zien....
Af en toe een Vastenavendgerechtje (zijn er best wel wat) in een nieuw/ bbq jasje is best leutig. Wellicht komt er nog een vervolg😜
 
Watertanden hier!! Dat ziet er goed uit.
Die gaat hier zeker op het to do lijstje
 
Met zo’n broodje altijd feest
 
Denk dat die er wel ingaat, ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan