Wat is er nou mooier dan op een dag als vandaag een heerlijk lunch klaar te maken. Even in je eigen wereld, even weg van hetgeen dat het nieuws domineert.
Bonen, taco's en wraps zijn niet zo mijn ding. Dus op zoek om mijn beperkte geest van Mexicaans eten te verruimen. Aanvankelijk een prachtig recept met inside skirt van rund gevonden, maar helaas alleen online verkrijgbaar en geen zin daar op te wachten.
Zodoende een broodje carne asada in de vorm van bavette, begeleid door pico de gallo.

Allereerst de ingredi?nten klaar zetten en de q naar een aangename temperatuur van 125 graden gebracht.

Het vlees heb ik gemarineerd in een kruidemix van:
1,5 theelepels komijnpoeder
2 theelepels paprikapoeder
1 theelepel kerriepoeder
1 theelepel knolflookpoeder
1 theelepel chilivlokken
1 theelepel kurkuma
2 eetlepels olijfolie
Peper en zout

Ondertussen dat het vlees op de bbq ligt heb ik mooi de tijd voor het maken van de pico de gallo. Een heerlijk traditionele Mexicaanse salsa.
Ingredi?nten:
1 rode ui
1 groene paprika
1 jalape?os peper
3 tomaten, zonder vruchtvlees
handje koriander
1/2 limoen
Alles fijn snijden, mengen en klaar.

Een uurtje later bij 48 graden kon het vlees van de bbq. Tijd om even te rusten en ondertussen de temperatuur van de q omhoog te brengen.
Het broodje heb ik even geroosterd.

Hierna het vlees afgrillen en daarna wederom laten rusten.

Tijd om het broodje op te maken. Beide kanten voorzien van een beetje mayonaise.
Hierna ruim belegd met de pico de gallo.
De bavette dwars op de draad gesneden, anders is deze taai. En afgewerkt met wat geraspte cheddar en wat extra limoen.
Als begeleiding voor de pico de gallo nog een paar tortillachips er bij, hetgeen hier uitstekend bij past.

Het eindresultaat was echt geweldig. Doordat ik de bavette niet te rood heb gelaten, was deze heerlijk mals. Het contrast met de pico de gallo was perfect.
Echt voor herhaling vatbaar.

Bedankt voor deze opdracht echt geweldig en jammer dat we maar 1 inzending mogen doen, heb nog genoeg andere leuke recepten gezien (zonder bonen, wraps of mais Jet

Bedankt voor het lezen/kijken en succes allen.
The final pic: