BasBQ
Beef en Steak

Brood@hamburger

 
 

Jorte

Pitmaster
Berichten
951
Ge?nspireerd (  :p ) door een tv programma dat ik gisteren toevallig zag....
Nou ja, ik besefte dat ik nog nooit zelfgemaakte hamburger had gemaakt en (dus) ook nog nooit hamburgerbroodjes.
Nou wilde ik toch al een volkorenbrood maken vandaag, dus dat kwam goed uit.
Eerst lekker naar de markt geweest en naar een heel goede slager daar om mooie spullen in huis te halen.
Van de voorbereiding niet zoveel foto's, maar hier ligt het deeg na het rijzen (volkorenbrood en brioche broodjes, die broodjes waren dus de eerste keer).

Brood ligt er lekker op:

Daarna de broodjes:

En afgebakken:

Brood was goed gelukt, zag er goed uit en smaakte heerlijk (zo bleek tijdens eten).
Tussendoor even wat sla grillen:

En toen de hamburgers er op.....tja...dat was wel speciaal vlees, had een klein pond onglet door de vleesmolen (kenwood, groffe blad) gehaald....

Vlees moest dus nog redelijk rood zijn, gelukkig is dat gelukt ( geen goeie foto van helaas).
Was het allemaal lekker?

Jawel  :)
Was ook weer leuk om te doen. Had mijn vleesmolen al een tijd niet gebruikt en die broodjes had ik nog nooit gedaan.
Kortom, wat hebben we toch een leuke (en lekkere) hobby!
 
Dit zijn wel hamburgers 2.0!
 
Ziet er allemaal lekker uit.
En.er gaat niks boven een broodje hamburger zelf gemaakt van begin tot t eind
 
lekker hoor.
en helemaal mee eens. wat een geweldige hobby hebben we toch met zijn allen  :)
 
DMM zei:
Dat geeft de burger .... eeuh ... lekker man !  :D

Volgens mij gaan we er voorlopig nog niet vanaf komen  :-O


Ziet er goed uit. Vooral het broodje eigenlijk.
 
serveert u ook op het terras?
 
Ridevi71 zei:
lekker hoor.
en helemaal mee eens. wat een geweldige hobby hebben we toch met zijn allen  :)
+1, en gaat ook NOOIT vervelen :D
 
Met gegrilde sla... nooit geprobeerd maar oogt fantastisch! Mooi gedaan!  :p
 
Je bier is kapot :)
maar een mooi verslagje!

Die gegrilde sla viel me ook meteen op. Is dat lekker?

 
Ook maar eens sla in huis halen om te grillen, want het ziet er best lekker uit met dat groen.
 
nix13 zei:
Ook maar eens sla in huis halen om te grillen, want het ziet er best lekker uit met dat groen.
Koop Little Gem en snij die in 2-en (vaak te koop bij de AH en Hoogvliet), paar druppels olie erop. Snijkant kort grillen (verbrand snel), omdraaien en dan meteen een paar druppels goede balsamico over de net gegrilde kant druppelen, beetje peper en zout en eventueel wat parmezaan. Smullen maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan