BasBQ
Beef en Steak

Brisket

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Na het bezoeken van 3 wedstrijden en het jureren van ??n, is brisket toch wel erg gestegen in de favorietenlijst bij ons (my spouse and I  ;)).
Dus poging 2 in huiselijke kring, na een hollandse koe van Aalvink, nu een noord-Amerikaanse point besteld bij meerdanvlees.

Rubje van het net geplukt, en na het trimmen en injecteren het vlees hiermee ingewreven. Een nachtje in de koeling en de wekker op 6 uur gezet. Wel erg vroeg voor een zondag... :-O

9RWX9ne.jpg


FsbgrWP.jpg


bv772IV.jpg

UlKdUos.jpg


RcwbDXi.jpg


Bij 72graden ingepakt en om 16.15 uur (na bijna 10 uur) was het zover, klaar voor de laatste rustperiode.

0mz11yM.jpg


w1iBVkr.jpg


Burnt-ends:

AxRbap9.jpg


lwyqtlc.jpg


En het totaalplaatje, met Mike's aardappelsalade en de gevulde aardappel van Bidle:

r6DiQBV.jpg


De volgende keer minder zout in de rub, en nog wat oefenen met trimmen en snijden.
Cijfers voor deze poging: 7 - 7 - 8  :p

Als toetje apple, blackberry & cardamom crumble (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/desserts/apple-blackberry-cardamom-crumble/msg156878/#msg156878)

baUaSY6.jpg
 
Mooi Ceriel , ben zelf ook fan van een goede brisket, kost alleen wat moeite om die te krijgen  :p
 
Goed bezig Ceriel!!!

Brisket is nog geen topper hier in huis maar neemt gestaag toe met al het oefenen.
 
Ziet er lekker uit hoor!
 
Ja hoor! Ook een brisket, goed bezig!
 
Ziet er goed uit Ceriel! Binnenkort ook maar eens voor de brisket. waar heb je trouwens die alu wegwerp vormojes voor de crumble vandaan? Zoek me helemaal ongans naar die dingen. Maar ik hoef er niet meteen 250 zoals bij de Sligro.
 
Ik blijf het qua presentatie een mooi stuk vlees vinden, zo'n brisket. Ook deze ziet er weeer heerlijk uit.
Ik heb het idee dat het resultaat bij velen als te droog ervaren wordt, maar dat het helemaal goddelijk is als het goed is gelukt. Maar ja, dat hoor je helaas veel minder....
Gezien de cijfers heb je voor deze poging in ieder geval een dikke voldoende in je zak, mooi!
 
had ook graag bij je komen jureren
 
Ziet er goed uit, en vind hem er mooi getrimd uitzien.
Nog nooit zelfgemaakt, mede door de vrees dat die te droog is.
Toch maar eens proberen.
 
Ziet er goed uit ceriel, ik zal zelf niet zo gauw meer een brisket maken maar als ik dit zo zie :p
 
Ziet er erg goed uit! Ik heb ook zelf nooit Brisket gemaakt,maar staat zeker op de to-do lijst, al ben ik wel bang dat het ook veel te droog zal worden.
Toch is het een grote hoeveelheid vlees, kun je gewoon een stuk bewaren om een volgende x op te eten? Want om nou met z'n tweetjes zo'n hoeveelheid in 1x op te eten....is misschien wel veel van het goede.
Meer mensen die met dit luxe 'probleem' zitten?
 
Wikkes zei:
Ziet er erg goed uit! Ik heb ook zelf nooit Brisket gemaakt,maar staat zeker op de to-do lijst, al ben ik wel bang dat het ook veel te droog zal worden.
Toch is het een grote hoeveelheid vlees, kun je gewoon een stuk bewaren om een volgende x op te eten? Want om nou met z'n tweetjes zo'n hoeveelheid in 1x op te eten....is misschien wel veel van het goede.
Meer mensen die met dit luxe 'probleem' zitten?

Nee, gelukkig niet. Ik heb thuis een zo genaamd vuilnisvat van 12 rondlopen. Als je op d'r tenen gaat staan gaat haar mond open, haar zus heeft die neiging trouwens ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan