BasBQ
Beef en Steak

Brisket

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Een paar weken terug heb ik voor het eerst brisket gemaakt. Drie kilo, afkomstig van Aalvink.
Vrijdagavond de brisket in een eenvoudige rub gezet: zout, peper, knoflookpoeder, uienpoeder. Niet teveel, want ik wilde vooral de brisket zelf proeven.
20140905_212049.jpg


Zaterdagmorgen 6:55 de wekker, tegen 7:40 lag hij erop. Bijzonder, de bbq aanmaken terwijl de wereld nog slaapt hehe :)
Ik was even vergeten dat mijn Ecobrasa bijna op was, dus ik moest aanvullen met normale briketten en later met houtskool. Onhandig. De temperatuur stuiterde tussen de 95 en 120, later werd het constanter.
Om 16:00 heb ik de brisket ingepakt en door laten garen tot 18:30, kerntemp 91 graden. 19:15 aangesneden en opgediend. Geserveerd op een broodje coleslaw met een zelfgemaakte bbqsaus. Sommige gasten pakten 4x, dus ik ga er vanuit dat hij gelukt is :)

Eerste bark
20140906_102720.jpg


Hard werken met een rumcola erbij.
20140906_144354.jpg


20140906_191700.jpg


IMG-20140906-WA0018.jpg


20140906_191803.jpg


Voor de ge?nteresseerden:

http://happenendrinken.blogspot.nl/2014/09/low-de-finale.html
http://happenendrinken.blogspot.nl/2014/09/low-de-finale-deel-twee.html
 
Dat ziet er goed uit! Dit moet ik binnenkort ook eens gaan maken.

Voordat dat wachten met die rum-cola staat mij erg aan!
 
ziet er lekker uit
 
Looking bloody awesome.....................om het standaard 'ziet er goed uit' is niet te gebruiken.  :D
 
ziet er goed uit, ik heb nog een point van 2 kilo die er binnenkort op gaat
ik zie alleen van je rub niet veel terug op de fotos, en had je de fat cap volledig verwijderd of is het zo gekocht?
 
alvon zei:
ik zie alleen van je rub niet veel terug op de fotos, en had je de fat cap volledig verwijderd of is het zo gekocht?

De rub was heel licht, het ging me dit keer om de smaak van de brisket, aangezien ik het nog nooit op had. De fat cap was beter zichtbaar vanaf de andere kant, maar was aan de dunne kant. Ik heb er op wat loshangende stukjes na niets afgesneden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan