BasBQ
Beef en Steak

Brisket!

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Dag heren en dames!

Het is weer tijd voor Brisket. Heb morgen een kort dagje op het werk, dus mooi daarna tijd om Brisket te maken.

Ik had nog een mooi stukje in de vriezer liggen van de vorige keer, en deze vanmiddag eruit gehaald en ligt nu te ontdooien in de koelkast.

Omdat mijn brisket weinig vet op zich heeft had ik het idee (gezien op een aflevering bij BBQ pitmasters.) om bacon op de brisket te leggen.
En daarnaast te injecteren met runderbouilon en vloeibare boter.
Eventueel bij inpakken nog roomboter erbij in om het geheel niet te laten uitdrogen!

We zullen eens zien hoe dit gaat uitpakken!

9agapesa.jpg
 
Mr_Nas zei:
Eventueel bij inpakken nog roomboter erbij in om het geheel niet te laten uitdrogen!

We zullen eens zien hoe dit gaat uitpakken!

Ga je nu In- of uitpakken????? ~X(
Haha goed bezig, ben benieuwd, succes!
 
Ben benieuwd hoe hij uitpakt ;)
 
Mr_Nas zei:
Als het inpakken goed uitpakt.. Heb ik de juiste smaak te pakken :p

Haha.. LOL :D
 
Ik volg!! :)
 
Brisket, echt zo'n ding waar ik me ook eens aan wil wagen, maar op d'een of d'andre manier wil het er nog niet echt van komen. Misschien voel ik me hiervoor nog niet herfstig genoeg. Ik vind sudderen gewoon lekkerder als de blaadjes beginnen te vallen enzo.
Hoe dan ook, ik haak aan en volg!
 
Erg benieuwd, staat ook hier zeer hoog op de todo lijst.
Vorig jaar een keertje ??n gemaakt maar vond deze toen te droog, dus moet nog mijn revanche nemen. Even afkijken dus hoe het resultaat van deze gaat worden :)
 
Ik mis ook nog steeds een koetje en Brisket staat bij mij heeeeeeel hoog op het lijstje. Gaat heel snel gebeuren, ik ga je volgen.
 
Hij ligt er op! Iets later dan gepland, omdat op het werk het een en ander uit liep, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik weet niet of iemand het nog kan herrinneren, maar anders een linkje:

Dit is de helft van de vorige sessie. Ik heb een gevliesd borststuk, dit betekent dat ze dus erg mager en bijna geen vet meer hebben.
De vorige keer was het resultaat bij mij ook erg droog, daarom hoop ik dat dit beter uitpakt.

Er is een aflevering bij BBQ Pitmasters waarbij ze buffalo brisket moeten maken, ik vond die van mij hier erg op lijken. ook erg mager en dun.
Dus hopelijk gaan alle voorgenomen inspanningen iets moois opleveren :)

Hij ligt er in ieder geval op.

Eerst geinjecteerd met runderbouillon, daarna met vloeibare boter (alleen direct uit de koelkast, makkelijker denk ik als hij iets dunner is)
geinjecteerd en ingewreven met boter. Daarna gerubt en op de UDS met bacon! (ontbijtspek... okay... :blush:)

We gaan het afwachten! foto's volgen in de post hieronder.
 
Ik ben erg benieuwd welk resultaat dit gaat geven.
Ben aan het volgen !
 
ziet er mooi en lekker uit
 
Als ik de foto's bekijk ziet het er al goed uit.
 
Zo! die is weer een heel eind op gegaan!

Ondanks dat de brisket goed verorberd was, vond ik hem persoonlijk nog aan de droge kant, ondanks alle inspanningen en
dat terwijl deze slechts een paar uur op de UDS heeft gelegen...
Positieve aan deze inspanningen, is dat je tijdens het BBQ-en af en toe een lekker stukje spek kan wegpikken ;)

Ik denk dat de wijze les hieruit is dat ik voortaan geen gevliesd borststuk meer zal kopen, maar de volgende keer
gewoon brisket bij Beef and steak zal aanschaffen.

Foto's volgen in de volgende post.
 
Terug
Bovenaan Onderaan