BasBQ
Beef en Steak

Brisket.

 

Schumi_wk

Kooltjesharker
Berichten
116
Omdat het stuk brisket van 5.2kg teveel plaats pakte -volgens het kennersoog van de vrouw des huizes- moest deze er dringend uit. Gisteren een prachtige dag om deze te bereiden en op mijn gemak er bij te kunnen zitten.
Het overtollige vet verwijderd en ingesmeerd met mosterd en een rub erop gedaan van de a. c. tion. Op de Q geplaatst met een lege lekbak en beuken rookhout. Na 3.5u deze uitgehaald om in bakpapier te plaatsen, dit wegens gebrek aan slagers papier. Na 9.5u had deze 96°c en klaar om te rusten. Anderhalf uur later dit op een bord gedaan, basic gerecht met huisgemaakte frietjes.

De start
IMG_20230823_080443.jpg


IMG_20230823_080642.jpg

Een lokale zonsverduistering
IMG_20230823_082719.jpg

Na 3.5 uur
IMG_20230823_115500.jpg

IMG_20230823_120140.jpg

Een echte belg maakt zijn frietjes zelf ;)
IMG_20230823_160530.jpg

Voor het rusten
IMG_20230823_172516.jpg

Aangesneden en op het bord.
IMG_20230823_184531.jpg
IMG_20230823_184813.jpg


Pluspunten:
- Heerlijk vlees
- Zacht vlees
- De geuren tijdens het bereiden!
- Beter gelukt dan ik had gedacht

Voor verbetering vatbaar:
- Iets kleiner stuk voor 2 personen
- Juist niet uitgedrood, vrouw vond het geen probleem

Herhalingevaar:
Vanaf volgende zomer. Is iets dat je moet klaarmaken als je buiten kan zitten, die geuren waren zo goed. Is moeilijk te beschrijven aan een leek. Degene die dit al gemaakt hebben weten beter.
 
Mooi verhaal, brisket is een heerlijk stuk vlees als het goed is bereidt.
 
Omdat het stuk brisket van 5.2kg teveel plaats pakte -volgens het kennersoog van de vrouw des huizes- moest deze er dringend uit. Gisteren een prachtige dag om deze te bereiden en op mijn gemak er bij te kunnen zitten.
Het overtollige vet verwijderd en ingesmeerd met mosterd en een rub erop gedaan van de a. c. tion. Op de Q geplaatst met een lege lekbak en beuken rookhout. Na 3.5u deze uitgehaald om in bakpapier te plaatsen, dit wegens gebrek aan slagers papier. Na 9.5u had deze 96°c en klaar om te rusten. Anderhalf uur later dit op een bord gedaan, basic gerecht met huisgemaakte frietjes.

De start
Bekijk bijlage 57153

Bekijk bijlage 57154
Een lokale zonsverduistering
Bekijk bijlage 57155
Na 3.5 uur
Bekijk bijlage 57156
Bekijk bijlage 57157
Een echte belg maakt zijn frietjes zelf ;)
Bekijk bijlage 57158
Voor het rusten
Bekijk bijlage 57159
Aangesneden en op het bord.
Bekijk bijlage 57160Bekijk bijlage 57161

Pluspunten:
- Heerlijk vlees
- Zacht vlees
- De geuren tijdens het bereiden!
- Beter gelukt dan ik had gedacht

Voor verbetering vatbaar:
- Iets kleiner stuk voor 2 personen
- Juist niet uitgedrood, vrouw vond het geen probleem

Herhalingevaar:
Vanaf volgende zomer. Is iets dat je moet klaarmaken als je buiten kan zitten, die geuren waren zo goed. Is moeilijk te beschrijven aan een leek. Degene die dit al gemaakt hebben weten beter.
Die lekkere geuren kan ik mij voorstellen 🥰

Volgende keer als je nog zoveel over hebt alles lekker in porties invriezen 😀
 
Mooi verhaal, je zal genoten hebben.
 
Lekkah!
 
Dat is een best stuk! Hoe werkte het bakpapier in vergelijking met slagers papier ?
 
Dat is een best stuk! Hoe werkte het bakpapier in vergelijking met slagers papier ?
Staar je niet blind op Butcherpaper, dat is zo overgewaardeerd en achterhaald alu folie werkt gewoon beter.

@Schumi_wk Mooie Brisket
 
mooie run hoor
ziet er heerlijk uit
 
Deze helemaal over het hoofd gezien. Weer zo’n lekkere brisket.
 
Ziet er top uit, zal gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan