BasBQ
Beef en Steak

Brisket

 
 
 

MarkHDBurg

Sprokkelaar
Berichten
46
Heren en dames,
Ik ga met van het weekend er aan wagen een full packer brisket🎉
Nu de vraag met aanzien tot het koe symbool en maken van de brisket en burned ends > point en flat splitsen voor de bbq sessie of erna ?
Gaat op mijn Treager

Hoor graag van jullie

Gr Mark
 
je kan al redelijk wat vet tussen de point en de flat weghalen, het echte splitsen zou ik pas aan het einde doen.
 
je kan al redelijk wat vet tussen de point en de flat weghalen, het echte splitsen zou ik pas aan het einde doen.

Het schoonmaken/vet verwijderden was zeker al de bedoeling.
Dank je voor de snelle reactie

Mvg Mark
 
Heren en dames,
Ik ga met van het weekend er aan wagen een full packer brisket🎉
Nu de vraag met aanzien tot het koe symbool en maken van de brisket en burned ends > point en flat splitsen voor de bbq sessie of erna ?
Gaat op mijn Treager

Hoor graag van jullie

Gr Mark
Veel susses Marc! Op naar de grote drie! (y)
 
zozo, ben benieuwd. Laat je wel foto's zien van het eindresultaat? (foto's van de cook zelf heb ik natuurlijk ook geen bezwaar tegen😜)
Ik zou zeker nog even het laatste brisketfilmpje van PitmasterX kijken voor nog een paar goeie tips.
 
Ben ook benieuwd. Die koe staat er bij mij ook nog niet. Ben nog wachtende op een whole packer van wagyu :ROFLMAO:
 
zozo, ben benieuwd. Laat je wel foto's zien van het eindresultaat? (foto's van de cook zelf heb ik natuurlijk ook geen bezwaar tegen😜)
Ik zou zeker nog even het laatste brisketfilmpje van PitmasterX kijken voor nog een paar goeie tips.
Als je de tip van 10 uur in de oven volgt levert het je geen badge op 😉.
Ook zijn tip om tot 92C te garen is niet goed. Je brisket is klaar als je thermometer probe als het ware in je vlees glijdt, alsof je hem in een pot pindakaas steekt. Dat is vaak bij een hogere temperatuur dan 92C.
 
zozo, ben benieuwd. Laat je wel foto's zien van het eindresultaat? (foto's van de cook zelf heb ik natuurlijk ook geen bezwaar tegen😜)
Ik zou zeker nog even het laatste brisketfilmpje van PitmasterX kijken voor nog een paar goeie tips.
Natuurlijk zal ik foto’s laten zien, had dat filmpje ook gezien.
 
Als je de tip van 10 uur in de oven volgt levert het je geen badge op 😉.
Ook zijn tip om tot 92C te garen is niet goed. Je brisket is klaar als je thermometer probe als het ware in je vlees glijdt, alsof je hem in een pot pindakaas steekt. Dat is vaak bij een hogere temperatuur dan 92C.
Nee hij gaat niet in de oven.
92 graden is de setpoint for de MEATER.
En ga wel de spray gebruiken.
 
Ben ook benieuwd. Die koe staat er bij mij ook nog niet. Ben nog wachtende op een whole packer van wagyu :ROFLMAO:
Ik heb er een die grain fed uit Australië komt, vond de short ribs van deze lichting ook super
 
Nee hij gaat niet in de oven.
92 graden is de setpoint for de MEATER.
En ga wel de spray gebruiken.
De meater is niet the holy grail.
Dat is the pitmaster himself als hij de sateprikker er als boter insteekt, zoals Frits zei.
Dat kan ook pas bij 99 graden zijn.
Dus de rusttijd die de meater geeft in deze negeren
 
De meater is niet the holy grail.
Dat is the pitmaster himself als hij de sateprikker er als boter insteekt, zoals Frits zei.
Dat kan ook pas bij 99 graden zijn.
Dus de rusttijd die de meater geeft in deze negeren
Zoals ik zei is dat het instelpunt voor de MEATER, zodat ik de temperatuur en ongeveer de eindtijd weet, vanaf dat moment zal ik kijken hoe mals die is
 
Vraagje, ik weet het hij vraagt zoveel 😉
Brisket schoon gemaakt en point en flat zitten nog aan elkaar maar kan ze wel los van elkaar op de bbq leggen (vlinder idee) dat gewoon doen of de point bovenop de flat laten liggen?
Ik denk uitleggen zodat de rook overal komt. Mocht het anders moeten zijn help me ff 👍🏻
Gaat vannacht rond 3/4 uur op de bbq.

Een foto in de rub de andere hoe ik begon
Totaal gewicht voor trimmen 6,5 kilo 🎉

925CA533-48E4-4967-8661-59DEDB2B8CEB.jpeg


86C48FEF-7DB1-4D5C-9609-344D1D1E57F7.jpeg
 
Van vragen wordt je wijs. Voor ik aan m'n eerste brisket begon heb ik veel gegoogeld en op youtube gekeken daar vind je ook heel veel info.
Zo een eerste keer is toch een hele onderneming.

1668238091620.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan