Na ongeveer een jaar lang verslagen lezen, filmpjes op youtube bekijken en boeken lezen was het eindelijk voor mij zover............... Tijd om mij te wagen aan de brisket.
De eerste keer dat ik brisket heb geproefd was vorig jaar bij de Tony Stone wedstrijd. Het mooie daar was dat je direct een aantal verschillende soorten kon proeven
Ik heb daar de oa de brisket van het bbq team Flaming Pigs geproefd en deze was heerlijk. Op de site van vuur en rook trof ik hun rub aan. Ik dacht dat moet hem bij mij gaan worden!

Afgelopen nacht om 01:00 uur de wsm op temperatuur gebracht, zo'n 107 graden, de brisket getrimd en in de rub gezet. Ik heb de brisket bij BBQuality aangeschaft.

01:15 was de wsm mooi op temperatuur en kon het vlees er op.
Vanochtend om 07:30 uur gaaf de vleesprobe aan dat hij op 65 graden zit.
We wachten af hoelang dit nog gaat duren :blush: B-)
De eerste keer dat ik brisket heb geproefd was vorig jaar bij de Tony Stone wedstrijd. Het mooie daar was dat je direct een aantal verschillende soorten kon proeven

Ik heb daar de oa de brisket van het bbq team Flaming Pigs geproefd en deze was heerlijk. Op de site van vuur en rook trof ik hun rub aan. Ik dacht dat moet hem bij mij gaan worden!

Afgelopen nacht om 01:00 uur de wsm op temperatuur gebracht, zo'n 107 graden, de brisket getrimd en in de rub gezet. Ik heb de brisket bij BBQuality aangeschaft.

01:15 was de wsm mooi op temperatuur en kon het vlees er op.
Vanochtend om 07:30 uur gaaf de vleesprobe aan dat hij op 65 graden zit.
We wachten af hoelang dit nog gaat duren :blush: B-)