BasBQ
Beef en Steak

Brisket zonder vetkap

Thmsgulden

Sprokkelaar
Berichten
33
Hi all!

Ik kon er weinig over vinden op dit forum dus.. vandaar dit nieuwe topic.
Geregeld loop ik binnen bij de plaatselijke farmshop voor mijn vlees. Zij verkopen goede kwaliteit rundvlees, van de Limousine koe, voor een eerlijke prijs. Aangezien zij ook een eigen slachterij en zagerij hebben, besloot ik enige tijd geleden daar een brisket (wholepacker, ~6kg) te bestellen. Normaal bestel ik deze online of bij een andere slager, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar brisket van de Limousine koe.

Inmiddels ligt 'ie al een paar weekjes in de vriezer omdat ik aan het dubben ben over het volgende. De brisket ziet er goed uit maar.. zoals de titel al suggereert, zit er geen vetkap op. Zoals gewoonlijk wil ik 'm injecteren met een bouillon mengsel maar verdere tips ter voorkoming van een droog eindresultaat, zijn welkom. Zo dacht ik zelf aan de foil boat techniek of om de brisket eens high & fast te bereiden om de kookduur te verminderen. Tips? Tricks? Ideeën? Ik hoor ze graag! -zie foto's-

IMG_20210929_155701.jpg
IMG_20210929_155653.jpg


Gr. -Thomas
 
Ik ben heel erg bang dat hij te mager is. Ik zou het voor iets anders gebruiken.
 
Ben ook bang dat hij te mager is. Je zou ook pastrami kunnen maken.
Mocht je er gehakt van willen draaien dan zou ik wel vet toevoegen aan gezien het anders wel heel mager wordt.
 
Eeeh ja, pastrami dus. Of als je iets soortgelijks maar toch anders wilt corned beef. Als is dat meer stomen en zo.
 
Bedankt mannen, voor de tips. Gevoelig voor jullie argumenten dus, ik denk dat ik dan inderdaad voor mijn eerste pastrami ga met dit stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan