BasBQ
Beef en Steak

Brisket vraag.

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Ik heb o.a. een Brisket bij Beef en Steak besteld. Wat is nu een goede rub, zoet of niet? En hoe ka ik hem het beste bereiden. Bij welke temperatuur inpakken etc..... Ik heb er nu al zin in, maar moet nog ff wachten. Volgende week geleverd en dan nog ff werken....
 
er zijn genoeg meningen over de perfecte brisket, wel/niet draaien  wel/niet inpakken wel/niet veel vet trimmen. temperaturen enz.
Begin gewoon met het recept van Noskos welke Leo aanraad en ik zou vwb Rub niet echt uit de band springen. Dan weet je een eventuele volgende keer wat je misschien anders zou doen, bijv Meer pit, meer zout , meer zoet enz.
 
Absoluut geen zoet. Rund is vrij sterk van smaak, daar past een zoete rub minder goed bij als bijvoorbeeld varken, wat zich er juist weer uitstekend voor leent. Net als het rookhout zwaarder mag zijn voor rund, geldt dit ook voor de rub...
 
Ik ga het proberen met het recept van Noskos, alleen ga ik hem niet injecteren. Het is een stuk van twee kilo en dat gaan we niet in 1 keer opeten. Wat doen jullie met wat er overblijft!
 
Weggeven aan lezers op het forum die in de buurt wonen? ;)
 
Lol!
 
Brisketkarma! Ik schrijf me hierbij gelijk in!
 
Ik heb er Triple B's mee gemaakt BrisketBitterBallen ;) En burnt ends natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan