BasBQ
Beef en Steak

Brisket van de WSM

Wat ziet dat er mooi uit zeg, top. Wil ik graag eens maken. Goed stuk halen is wel een beetje de key in een goed resultaat dus?

Bedankt voor het rondje brisket maken. Helder verhaal.
 
Ik denk dat de kwaliteit van het vlees wel beter kan. Ik heb een beetje vergeleken met plaatjes van zgn USDA choice en select vlees, dit zou select geweest zijn denk ik. Vrijwel geen dooradering.

Dus nu durf ik misschien dat duurdere stuk ook wel aan :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Zo dat is goed gelukt. Mooie rookring.
Gefeliciteerd met je koei
 
Ik denk dat de kwaliteit van het vlees wel beter kan. Ik heb een beetje vergeleken met plaatjes van zgn USDA choice en select vlees, dit zou select geweest zijn denk ik. Vrijwel geen dooradering.

Dus nu durf ik misschien dat duurdere stuk ook wel aan :)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Te zien aan het resultaat kan het niet anders dan dat er intramusculair vet aanwezig is geweest... Goed om te weten dat met de Makro briskets dergelijk resultaat te behalen valt. De bedragen die ze nu hanteren kun je mijns inziens geen buil aan vallen :) Erg mooie plaatjes ook, die smoke-ring ziet er perfect uit. Ik raak hier wel gemotiveerd van!
 
Ziet er goed uit zeg. Ikzelf ben nog een beetje huiverig om aan een brisket te beginnen. Relatief duur en een grote kans dat hij niet zo smaakvol uitvalt als hierboven.
 
Te zien aan het resultaat kan het niet anders dan dat er intramusculair vet aanwezig is geweest... Goed om te weten dat met de Makro briskets dergelijk resultaat te behalen valt. De bedragen die ze nu hanteren kun je mijns inziens geen buil aan vallen :) Erg mooie plaatjes ook, die smoke-ring ziet er perfect uit. Ik raak hier wel gemotiveerd van!
Nou, als er vet in het vlees zat heeft het zich goed verborgen. Zoek eens op "USDA select brisket" plaatjes en dan op "choice", dit was zeker geen choice dus dat wil ik de volgende keer heel graag proberen. Ik heb wel wat minder agressief getrimd aan beide kanten en heel vroeg ingepakt. Als ik 1 ding geleerd heb is het dat 2 stukken vlees nooit hetzelfde zijn.

Verder inderdaad nog steeds een goede keus voor dat geld, in Nederland is zelfs select brisket een upgrade t.o.v. regulier Nederlands rundvlees.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ziet er goed uit zeg. Ikzelf ben nog een beetje huiverig om aan een brisket te beginnen. Relatief duur en een grote kans dat hij niet zo smaakvol uitvalt als hierboven.
Begrijp ik, ik heb al heel veel briskets verkloot hoor, alleen zelfs dan is het geen weggegooid geld vind ik. Imperfecte Brisket leent zich heel goed om bijv. door een bonenschotel te gebruiken.

Alleen ja, je baalt wel als je niet tevreden bent over een stuk van 100+ euro, dus dat heb ik ook nog niet aangedurfd...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan