BasBQ
Beef en Steak

Brisket Texas Style

Jammer dat die thermometer het feestje heeft verpest. Wel gefeliciteerd met je koe en big three !
 
structor zei:
Jammer dat het niet helemaal gelukt is, was het een total loss of heb je toch nog een beetje lekker gegeten?

Heb er nog wel van gegeten.
Baalde er wel goed van. Maar hier leer je weer van.
Ga het zeker nog eens proberen de smaak van het vlees was lekker.
Hopen dat het volgende keer wel lukt.
 
structor zei:
Vergeet ik nog het belangrijkste, ondanks alles congrats met je koei en je big three!

Steven & me zou je volgende badge kunnen zijn ;)

Steven & me heb ik me nog niet in verdiept.
Staan eerst nog een paar andere uitdagingen op me lijstje.
Lamsrack, Spek, Worst maken en roken, Ribs van de koe.
En natuurlijk een goeie brisket ;)
 
Oooh jammer zeg! Maar ja, leermomentje zullen we maar zeggen. Brisket is volgens de kenners ook een lastig stuk vlees....
 
Altijd jammer als het tegenvalt, toch heet ik je welkom bij de grote drie.
 
Jammer. Toch proficiat met je koe.
 
Jammer! Op de foto ziet ze er anders heel goed uit. Mijn eerste Brisket was ook van een OTS, temperatuur vind ik dan een stuk moeilijker te regelen dan op een WSM.
 
In ieder geval sleep je er nog "The big three" uit
 
Ik maak vaak pasteitjes van overgebleven (droog)vlees, van die halve maantjes.
Kan nog waanzinig lekker worden ! Je brisket ziet er wel mooi uit met die rookring enzo.
 
jammer dat ie zo droog was, na zo veel inspanningen, maar toch gefeliciteerd met je koei, en welkom bij de grote 3
 
Jammer van het resultaat!! Had jij nog burnt ends??
 
MarBQ zei:
Jammer van het resultaat!! Had jij nog burnt ends??

Dat heb ik van het overgebleven vlees gemaakt.
Erg lekker
 
Het probleem van droge brisket zit ook in het soort vlees van wij hier kunnen kopen. De USDA in de US selecteert het vlees volgens drie kwaliteitsnormen, prime, choice en select. Prime is de beste kwaliteit met de meeste marmering, deze kwaliteit kunnen wij hier niet krijgen want dat gaat samen met choice naar de Amerikaanse restaurants.

Ik denk dat we hier alleen select kunnen krijgen, dat is dezelfde kwaliteit die je in de grote Amerikaanse supermarkten kunt kopen, om over de marmering van het Nederlandse rundvlees nog maar te zwijgen.

Leuk stukje om te lezen
 
bij de Zegro kan je de Angus beef kopen. Geen idee of je daar goede Brisket van kan maken ?

beef_grades.jpg


edit:

Quote:"Amazingly, now listen carefully, CAB does not actually certify that the beef labeled Certified Angus Beef is actually from the highly regarded Angus breed or that it even has any Angus in it! Their major control is that the steer must have a black hide, which is an indicator, but not a guarantee of Angus in its genes."
 
Nosmo zei:
Het probleem van droge brisket zit ook in het soort vlees van wij hier kunnen kopen. De USDA in de US selecteert het vlees volgens drie kwaliteitsnormen, prime, choice en select. Prime is de beste kwaliteit met de meeste marmering, deze kwaliteit kunnen wij hier niet krijgen want dat gaat samen met choice naar de Amerikaanse restaurants.

Ik denk dat we hier alleen select kunnen krijgen, dat is dezelfde kwaliteit die je in de grote Amerikaanse supermarkten kunt kopen, om over de marmering van het Nederlandse rundvlees nog maar te zwijgen.

Leuk stukje om te lezen

Dat is leuke info! Dank je.

Heb zelf ook nog een paar ideeen waarom het fout is gegaan en ga volgende keer nog eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan