BasBQ
Beef en Steak

Brisket maar dan ingewikkeld

G

GerBQ

Gast
Dit weekend wilde ik wel aan de slag voor een koeiekoppie :D. Dus ff langs de slager voor een mooie brisket van 5pond. Mooi stukkie vlees, maar de slager was iets te ijverig met ontvliesen en vet wegsnijden :mad: Nadat ik hem had uitgelegd dat ik dat vet juist wel moest hebben, heeft ie er een mooi pakketje van gemaakt. Alles zit weer op zijn plek met een touwtje. De fotoreportage volgt als de operatie geslaagd is. Hij zit nu lekker in de rub en lijkt op een rollade  ;)
 
En Engeland krijg je hem ook meestal als rollade, dan halen ze hem weer uit elkaar. Ik heb geen idee wat hier wijsheid is, het blijft een moeilijke om te bereiden. Succes ermee en we zien graag de foto's tegemoet ;)
 
Succes er mee.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Vanochtend om 7 uur de bbq aangestoken. Met een aardappel en kernthermometer de temperatuur ingeregeld op ca. 120 graden (hij meet ca. 10 graden te hoog). Voor 8 uur kon de koei op de braai. Het was al lekker weer, dus ik ben er maar bij gaan liggen 8). Regelmatig smeren natuurlijk :) Ik met zonnebrand en de koe met restje rub aangemaakt met mosterd, sambal gledek en een slechte whiskey. Om 17:30 konden we aan tafel. Perfecte timing, al zeg ik het zelf.

Nou daar zijn de plaatjes:
WP_000750.jpg

WP_000751.jpg

WP_000754.jpg

WP_000761.jpg

WP_000762.jpg

Het was heerlijk, morgen eten we de andere helft  :p
 
Gefeliciteerd met je koei ;)
 
je bent weer lekker bezig geweest Gerben, ziet er lekker uit, heb je nog een stukkie over?  :)
 
gefeliciteerd met je knorretje Gerben  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan