BasBQ
Beef en Steak

Brisket koffierub

Mooi verslag Remco, ziet er geweldig uit, en het grote geheim naast een grainfed rund is m.i. injecteren, daarmee pomp je zoveel gezouten vocht meer naar binnen dat het zout en het extra vocht ervoor zorgen dat veel van het vocht in het vlees blijft, dat in combi met het intra musculaire vet
Dat is volgens mij ook de moeilijkheidsgraad van Brisket, aandacht schenken aan de details, doe je dat niet dan verkloot je hem, doe je dat wel dan
krijg je dit geweldig mooie resultaat.
Filmpje van Dennis is natuurlijk ook erg duidelijk en leerzaam.
 
Dat ziet er heel goed uit! De tip van het strak inpakken is echt essentieel. Merkte ik wel bij de eerste brisket die ik gemaakt heb. Die was gewoon niet goed ingepakt waardoor de temperatuur echt heel erg lang bleef hangen. De koffierub zal ik ook eens proberen. Lijkt me wel lekker :love:
 
Dat ziet er heel geslaagd uit! Moet ik toch ook nog een keer maken... ik heb nog een lange todo list :)
 
Natuurlijk wil ik jullie de foto's van de lunch van vandaag niet weerhouden...

20200629_135548.jpg


20200629_135622.jpg
 
Zooo dat ziet er top uit, krijg nu al zin om zelf weer brisket klaar te maken. En leuke tip van dat houtje, dat kende ik nog niet.
 
Hartelijk gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding🥂🍼 heerlijk verslag van een mooie brisket, ik ben alleen een beetje huiverig voor de rub met koffie 🤔 ik drink geen koffie want ik vind het niet lekker dus ben bang dat je de koffie toch er boven uit proeft of valt dat wel mee?
 
Hartelijk gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding heerlijk verslag van een mooie brisket, ik ben alleen een beetje huiverig voor de rub met koffie ik drink geen koffie want ik vind het niet lekker dus ben bang dat je de koffie toch er boven uit proeft of valt dat wel mee?
Dank je.

Nee absoluut niet. Het geeft een hartige smaak, geen overtuigende koffiesmaak.
 
Hartelijk gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding🥂🍼 heerlijk verslag van een mooie brisket, ik ben alleen een beetje huiverig voor de rub met koffie 🤔 ik drink geen koffie want ik vind het niet lekker dus ben bang dat je de koffie toch er boven uit proeft of valt dat wel mee?

Ik kan ook iemand die geen koffie lust, lust ook geen whisky. Maar gecombineerd gaat het goed
 
Heb ik gewoon na deze brisket de q niet aan gehad (schandalig weet het)...

Dit is wat er nog over is aan kolen na 14 uur.

9b7141e30c537057c657b065f76c6364.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan