BasBQ
Beef en Steak

Brisket. Flat in 2en?

 

Rtvld

Sprokkelaar
Berichten
30
Hallo, wie kan mij helpen?



Is het  mogelijk om een brisket in 2en te snijden en 1 deel morgen bereiden en 1 deel in te vriezen?
Wat zijn daar eventueel de nadelen van?

Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
De brisket van de makro is meestal alleen de flat.
 
Mike v R zei:
De brisket van de makro is meestal alleen de flat.
Zojuist antwoord gehad van leverancier. En inderdaad het is de flat. (Vandaar dat ik t bericht inmiddels aangepast heb).

Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ok. Dan ga ik dat doen.
Wordt 1e brisket voor mij dus mocht ik t verpesten dan heb ik nog een herkansing.

Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ik heb hem dit weekend ook in twee?n gesneden. Heb ervoor gekozen haaks op de draad doormidden te snijden. Leek mij beter dan in de lengte. Resultaat was prima.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

 
Bedankt. Heb 'm haaks op de draad doormidden gesneden. Gisteravond ge?njecteerd en gerubd. Ligt nu in de smoker met paar blokjes hickory. Op +/- 110 graden.
Ben benieuwd wat t gaat worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Tnx. Zojuist met 93 graden eraf gehaald. Met prikker even gevoeld en die ging er soepel in. Nog 3 kwartier geduld hebben.

Bij 67 graden had ik m ingepakt.
Misschien wat aan de vroege kant maar de bark zag er goed uit.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ok. Ik denk dat ik dat uiteindelijk ook gedaan heb door op de bark af te gaan. Ik had ergens een bericht van Noskos gelezen dat ie uit gaat van een mooie bark om 'm in te pakken.
2 kg brisket flat is opgegaan en men was er enthousiast over. Ik vond het zelf iig een heerlijk stuk vlees.

Komende week zal ik een verslag over deze dag posten in het Low en Slow rubriek.

Bedankt voor je advies!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan