BasBQ
Beef en Steak

Brisket, burned ends, Pulled pork, moinks

F

flamin fury

Gast
We zijn dit weekend met 10 vrienden weg naar een villa in de Ardennen. Ver weg van buren, dus alle tijd en ruimte om met mijn WSM aan de gang te gaan en niemand tot last te zijn. Vrijdagavond begonnen met voorbereiden van de Brisket (een stuk van 8kg van bbquality) en de butt van 4,5kg. Net na middernacht is het vlees op de bbq gegaan. Brisket gerubbed met alleen pezo en de knor met een simpele zelfgemaakte rub.

De igrill aangesloten, dus ik kon met een gerust hart een paar uurtjes slapen. De Brisket temperatuur steeg vrij snel, maar de laatste 10 graden kerntemperatuur heeft wel een uur of 4 geduurd. Uiteindelijk om 1 uur in de middag de 92 graden aangetikt. Na wat prikken leek hij overal erg mals! Ingepakt in de koelbox gelegd en lekker laten rusten voor een paar uur.

Het varkentje had allemaal niet zo'n haast en bereikte om 17.00 uur de 90 graden. Ook deze ingepakt en een uurtje laten rusten. Toen was het etenstijd!

Het stuk bot in de butt kwam er zonder problemen uit glijden en pullen ging heel simpel.
Toen was het tijd voor de Brisket. Ik had dit 1 keer eerder gemaakt met veel minder 'kennis' dan nu. Dus ik was erg benieuwd naar het resultaat. Er zat nauwelijks vleessappen in de folie waarin hij gerust had, en dat zat dus nog allemaal in het vlees! Hij was dus echt prima gelukt, heel erg blij mee!

We zijn met 10 volwassen mannen, maar dit was zelfs voor ons veel te veel. Vandaag van de restjes Brisket burned ends gemaakt, Pulled pork gaat zo door de spaghetti en nog wat moinks gemaakt.

En heel verhaal, tijd voor foto's! En 2 filmpjes van de Brisket en Pulled pork.

https://youtu.be/GXEpMbCK1ig

https://youtu.be/4cKNrJDS5VE























Bedankt voor het kijken!
 
dat is nu werkelijk genieten, ziet er prima uit
 
Top weekend moet dat ziijn geweest.
 
Lekker hoor
 
Mooi werk en mooi verslag! Zo'n weekendje weg is helemaal niet gek  B-)
Grz.
 
dat ziet er heerlijk uit en de beste besteding van het weekend lekker Qen
 
Brisket staat nu op nummer 1 van mijn lijst. Dat ziet er echt goed uit!!!
 
Top gedaan!
 
Wat een feest had ik graag aangeschoven .........."Pulled pork gaat zo door de spaghetti", super tip ga ik ook eens proberen  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan