BasBQ
Beef en Steak

Brisket bij de Hanos.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
Net bij de Hanos in Nijmegen een mooie Australische grain fed brisket gekocht. 7,1 kilo voor 78€ inclusief.
Veel geld, maar voor een grain fed brisket bijna voor niks 😉.
D7ECC5E6-412C-456D-9BD7-068604DA7885.jpeg
6138C1F6-6AA2-45E8-BFF0-6A93A8924CD0.jpeg

nu nog even een geschikte datum zoeken.
 
Ooooh mooi stuk! Tientje de kilo betaal je ook in de supermarkt voor een riblap zonder vet of smaak, dus dat is dikke winst!

Sticker zegt point end, is dit zonder flat?

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Mooi stuk vlees. We zien de foto's wel tegemoet!:p
 
Mooie prijs

Hmm tijd om een Hanos pasje te gaan regelen. Sligro hebben we al in de familie, makro dacht ik ook maar Hanos nog niet. Zal eens overleggen of we hem op de carnavalsvereniging kunnen aanvragen
 
Ooooh mooi stuk! Tientje de kilo betaal je ook in de supermarkt voor een riblap zonder vet of smaak, dus dat is dikke winst!

Sticker zegt point end, is dit zonder flat?

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Dennis, Er staat inderdaad point end, maar met dit gewicht is het gewoon een whole packer, point en flat
 
Ik kreeg vandaag ook het krantje van de Hanos. Nog veel meer mooie aanbiedingen op het gebied van vlees. Kijk maar in de zomer special.
picanha, shortribs, presa iberico,, secreto iberico, tomahawksteak en bife de tira. Doe er je voordeel mee.
 
Prachtig stuk vlees Frits. Dat wordt genieten! Wanneer ga je hem klaarmaken?

Ik kreeg vandaag ook het krantje van de Hanos. Nog veel meer mooie aanbiedingen op het gebied van vlees. Kijk maar in de zomer special.
picanha, shortribs, presa iberico,, secreto iberico, tomahawksteak en bife de tira. Doe er je voordeel mee.

Waar vind je die zomerspecial?Op de website zie ik hem niet staan bij folders
 
Prachtig stuk vlees Frits. Dat wordt genieten! Wanneer ga je hem klaarmaken?



Waar vind je die zomerspecial?Op de website zie ik hem niet staan bij folders
Zat ook al te zoeken :)
Moet nog online komen, liggen altijd eerst in de bus en daarna pas online.
 
Wat ik me afvraag bij zo een brisket, hoe lang doe je erover om hem op te eten? Of hoeveel volk heb je?
Het zijn altijd grote stukken en wat doe je er dan verder mee? Ben noob :p
 
Er zijn altijd wat vrienden in de buurt en er zijn ook buren. Maar het is ook heerlijk om in een bonenschotel te verwerken.
 
Wat ik me afvraag bij zo een brisket, hoe lang doe je erover om hem op te eten? Of hoeveel volk heb je?
Het zijn altijd grote stukken en wat doe je er dan verder mee? Ben noob :p

Daar kan je wel met 10+ man van eten.. Wat je altijd kan doen is een deel portioneren en vacuum verpakken en invriezen. Op die manier heb je een aantal porties die je later opnieuw kan opwarmen.
 
Er zijn altijd wat vrienden in de buurt en er zijn ook buren. Maar het is ook heerlijk om in een bonenschotel te verwerken.
Of zelfs op de boterham of toast als ik de Amerikanen mag geloven :)
 
Daar kan je wel met 10+ man van eten.. Wat je altijd kan doen is een deel portioneren en vacuum verpakken en invriezen. Op die manier heb je een aantal porties die je later opnieuw kan opwarmen.

Ik wist niet dat je het nog kon opwarmen.
Met de klassieke ordinaire BBQ's thuis, hou ik rekening met 150 à 200gr per persoon incl. kleine kinderen. Mannen eten meer, vrouwen en kinderen minder en kom altijd wel goed uit. Op het laatste blijven er altijd nog 2 à 3 schaamstukjes liggen die mede de alcohol langzaam toch verdwijnen :D

Maar een Brisket van 7kg is een ander verhaal. Kan me voorstellen dat een aantal kids het niet willen eten en als wij een thema feestje hebben, zitten we met (als iedereen er is) 10 volwassenen, 2 kinderen van 10+ en 6 kids 10-. Dus blijft er enorm veel over.

Nu, overal lees ik dat brisket één van de moeilijkste dingen zou zijn om klaar te maken, dus zal het niet voor het eerste jaar zijn. En dan liefst ook een kleiner stuk :ROFLMAO:
 
Das geen geld Frits. Iets meer dan een tientje de kilo.
Goeie deal.
Stukje gebruiken voor pastrami?
 
Ik wist niet dat je het nog kon opwarmen.
Met de klassieke ordinaire BBQ's thuis, hou ik rekening met 150 à 200gr per persoon incl. kleine kinderen. Mannen eten meer, vrouwen en kinderen minder en kom altijd wel goed uit. Op het laatste blijven er altijd nog 2 à 3 schaamstukjes liggen die mede de alcohol langzaam toch verdwijnen :D

Maar een Brisket van 7kg is een ander verhaal. Kan me voorstellen dat een aantal kids het niet willen eten en als wij een thema feestje hebben, zitten we met (als iedereen er is) 10 volwassenen, 2 kinderen van 10+ en 6 kids 10-. Dus blijft er enorm veel over.

Nu, overal lees ik dat brisket één van de moeilijkste dingen zou zijn om klaar te maken, dus zal het niet voor het eerste jaar zijn. En dan liefst ook een kleiner stuk :ROFLMAO:

Het is zeker geen makkelijk stuk vlees. Heb het zelf pas 1 keer geprobeerd met een stuk van 4.5kg (alleen de flat).

Als je het gaat opwarmen dan kan je dat sous vide doen of in een pannetje heet water. Natuurlijk werkt dat alleen als je het in een plastic zak kan doen want anders kook je je vlees 🤪 In de oven of pan opwarmen maakt het vaak wat droger.
 
@Free_ltd : sommige stukken vlees lenen zich ervoor om in grotere stukken te bereiden. Doordat ze langer op de bbq liggen met lage temperaturen kan je veel rooksmaak toevoegen en zullen de taaie delen super mals worden. Met een groter stuk heb je ook minder kans op uitdroging.

Uiteraard hou je over (behalve als je visite heb) , maar dat kan je proportioneren en invriezen. Heerlijk op geroosterd brood, door de nasi, of als je geen zin heb om te koken op en broodje met wat salade, enz.

Als ik bijvoorbeeld Pulled Pork maak, doe ik meerdere kilo's. Of ik nu een run doe van 8-9 uur voor 2 kilo of voor 8 kilo ...... Heb ik meteen voorraad.
 
Ik ga proberen een aantal plakken samen met het vocht uit de folie te vacumeren. Dan kan je het vast gewoon opwarmen in de magnetron.
 
Terug
Bovenaan Onderaan