BasBQ
Beef en Steak

Brisket 1e keer

 
 
 

Pablo

Stoker
Berichten
290
Vandaag was erg lastig om de q stabiel te houden. Zelfs de hm kreeg de temp niet naar beneden. Hij bleef steevast 10 graden hoger dan ik wilde.

Daardoor was de brisket na een korte stal van een half uur bij 72 graden en een temp drop van maar liefst 9 graden bij 88 terug naar 79 toch nog om even na 15:00 uur gaar.
Veel te vroeg naar mijn idee.

De smaak van het vlees is heerlijk, maar wrl aan de droge kant.

De foto's:

B526F7DD-C41B-492A-BB81-D4E606D42548_zpst8nrekyn.jpg


2F9155D8-D0A2-41CE-9703-0304EDDABBE5_zps1o86errc.jpg


43855140-E2D7-44E0-AAE8-B74C95D9CBEE_zpssf9ix0vw.jpg


CD148AB6-CAD3-4A4F-B65A-7CBAD26C9E74_zpsrji13hp1.jpg
 
lekker ja, maar toch droog? je zou toch minder last van de wind moeten hebben met een keramische bbq, en raar dat je je temp niet goed op orde kreeg
 
Gefeliciteerd met je koei!
 
mooi maar duidelijk moeilijk stuk vlees
 
Mooie run, jammer dat het wat droog uitpakte.

Leo zei:
lekker ja, maar toch droog? je zou toch minder last van de wind moeten hebben met een keramische bbq, en raar dat je je temp niet goed op orde kreeg
Nou ik had op het laatst minder dan een mm de schuif open, boven bijna dicht en ook te hoog. Resultaat voor het eerst van mijn leven de helft vd ribs de kliko in.... Dus ook met keramiek en te veel wind kan temperatuur controle lastig zijn...
 
Wat ik ook deed, zelfs de stop erop gehad boven, ik kwam niet onder de 120 graden.
 
structor zei:
Mooie run, jammer dat het wat droog uitpakte.

Leo zei:
lekker ja, maar toch droog? je zou toch minder last van de wind moeten hebben met een keramische bbq, en raar dat je je temp niet goed op orde kreeg
Nou ik had op het laatst minder dan een mm de schuif open, boven bijna dicht en ook te hoog. Resultaat voor het eerst van mijn leven de helft vd ribs de kliko in.... Dus ook met keramiek en te veel wind kan temperatuur controle lastig zijn...

Mmmmm.... Had ik niet verwacht van keramiek. Ik neem aan dat je niet een hele bak gloeiende brandstof in de Q hebt gedaan. Jammer van de ribbels.
 
Wil wel eens helpen om de schuif van de wind af te zetten.

daarom ben ik ook geen voorstander van het inbouwen van bbq's ondanks dat het mooi staat.

een windschermpje over je boven schuif wil ook wels eens helpen om minder trek te krijgen.
 
Welkom bij de grote drie.

Brisket is een heel moeilijk stuk vlees zeker om sappig te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan