Aangezien het gisteren een belangrijke Internationale Feestdag was, vanmorgen nog ff een klein naproeverijtje gemaakt.
Mini quiche met spek en ui op de Q.
Eea met onderstaand recept als basis.
www.leukerecepten.nl
Q met houtskool op 220C gebracht.
Spekjes en ui in skillet gebakken.
Daarna de miniquiche vormpjes gevuld.
Ik had me bedacht om de vormjes op de platte bakplaat te zetten om voldoende bodemwarmte te verkrijgen. Dit was achteraf niet zo'n best idee. Skillet wordt direct boven de kolen te warm met harde (soms zwart verkleurde) korstvorming tot gevolg. Dome temp. loopt op tot 240 C. Toch maar ff getemperd.
Miniquiches na 10 min eraf gehaald en de kolenmandjes aan de kant geschoven. De bakvormpjes met inhoud nog 12 min laten garen op een temp. van 200 C.
Heeft weer calorierijk gesmaakt.
Mini quiche met spek en ui op de Q.
Eea met onderstaand recept als basis.

Mini quiches met groenten
Heerlijk recept voor mini quiches met groenten, ideaal als lunch of als snack. Met een combinatie van broccoli, tomaatjes en kruidenkaas.

Q met houtskool op 220C gebracht.
Spekjes en ui in skillet gebakken.
Daarna de miniquiche vormpjes gevuld.
Ik had me bedacht om de vormjes op de platte bakplaat te zetten om voldoende bodemwarmte te verkrijgen. Dit was achteraf niet zo'n best idee. Skillet wordt direct boven de kolen te warm met harde (soms zwart verkleurde) korstvorming tot gevolg. Dome temp. loopt op tot 240 C. Toch maar ff getemperd.
Miniquiches na 10 min eraf gehaald en de kolenmandjes aan de kant geschoven. De bakvormpjes met inhoud nog 12 min laten garen op een temp. van 200 C.
Heeft weer calorierijk gesmaakt.