BasBQ
Beef en Steak

Bouw van de T-barrel smoker

Haha ja, dat zijn we inderdaad vergeten. Dat heb ik dit weekend wel geweten. Wat een klote werk. Eerst heb ik de buitenkant geschuurd en daarna deels de binnenkant. Binnenkant schuren was echt niet te doen, dus dakbrander uit de schuur en de verf eraf gebrand. Alsnog zit het er op alleen iets minder dik / heftig. Dus alsnog lichter schuren denk ik. Bij de volgende bouw zorg ik er voor dat ik vaten heb die al schoon zijn aan de binnenkant of ik laat ze inderdaad stralen.

IMG_1049.jpg


IMG_1048.jpg


IMG_1050.jpg


IMG_1051.jpg


IMG_1052.jpg


IMG_1053.jpg


IMG_1047.jpg


IMG_1054.jpg


IMG_1056.jpg


IMG_1063.jpg


IMG_1067.jpg
 
nee toch..was dr al bang voor..maar waarom niet in de afbijt.

en die groene hoekstukken voor de luik aanslag..beter is helemaal een aanslag dan trekt ie minder valse lucht.
en evenzo ook met de bovendeksel die sluit dan beter..
 
Ik vind hem wel heel stoer zo hoor!  B-)
 
En daar zijn we weer! Hebben we stilgezeten? Natuurlijk niet. Alle meuk is nu van en uit de barbecue. Old fashion way, gewoon schuren. Geen andere chemicali?n gebruiken om chemicali?n te verwijderen, iets met 1+1=2. Daarna een mooie satin black coat aangebracht die, zoals op de bus staat bestendig is tot 650 graden. Perfect, want mijn smoker gaat als het goed is nooit boven de 200 uit komen. Enfin, hier de foto's voor jullie

IMG_1098.jpg


IMG_1099.jpg


IMG_1102.jpg


IMG_1103.jpg


IMG_1104.jpg


IMG_1106.jpg


IMG_1109.jpg


IMG_1111.jpg
 
Nee, dat nog niet het is helaas nog niet echt heel mooi weer geweest om m even aan te steken  :-S
 
Houtskool zei:
Geen andere chemicali?n gebruiken om chemicali?n te verwijderen, iets met 1+1=2.

volgens mij is t gewoon 1-1+1=1 want je smeert er weer chemische zooi op,dus eingelijk weer terug bij af.
maar is natuurlijk ieder zn eigen voorkeur hoe een lelijk rookvat dr uit moet zien.

zal wel afzien geweest zijn om die binnenkant helemaal te schuren...petje af. B-)
heb je foto s van die  binnenkant  .???,,want kan me haast niet voorstellen dat ie blank is

maar jullie zijn tzv geslaags in je planning en uitvoering en hij ziet dr strak uit
hopelijk doet ie zn werk naar verwachting,,,sucses stokers.
 
Haha ik kon ook niet geloven dat ie ooit helemaal blank zou worden maar het is toch gelukt. Ik zal aankomende week een aantal foto's maken.

Gisteren een mooie compressor voor (90 euro!) op de kop kunnen tikken. Hier gaan we een mooie directe grill van maken. Het is een 100 liter tank. Ik kan helaas de grote foto niet meer downloaden omdat de advertentie is verwijderd.

$_82.JPG


Een kleine foto maar ook hierbij mooie updates. Hier ga ik een directe grill van maken. Tank wordt doormidden gezaagd, goede stevige scharnieren op de achterkant zodat hij open en eventueel dicht kan. Met natuurlijk een mooi houten handvat en satin black. Het is gebaseerd op onderstaand idee alleen dan met een goed rooster dat 4mm spijlen in de lengte heeft en een tikje kleiner voor de mobiliteit. Ik zou zeggen stay tuned ;)

$_85.JPG
 
Hahaha, jullie gaan helemaal los  :D
Lekker bezig hoor!
 
Nieuwe reactie! Afgelopen weekend toch maar eens rook en vuur in de bbq gestookt. Ging goed, nog niet echt op temperatuur gelet (er zitten nog geen meters op, zijn in bestelling) maar de binnenkant is voorzien van een mooi laagje wok olie met rook. Beschermd mooi tegen de roest.

IMG_1203.jpg


IMG_1204.jpg


IMG_1206.jpg


IMG_1208.jpg


IMG_1211.jpg


IMG_1212.jpg

 
Lekker hoor! Daar kunnen alleen nog maar mooie dingen vanaf komen straks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan