Heren en dames, ik hoop bij jullie wat handige tips te kunnen los peuteren! Ik heb een duroc boston butt van 5 kg kunnen scoren. Deze wil ik uiteraard als 1 geheel bereiden tot pulled pork. Ik heb al vaak pulled pork van procureur gemaakt met stukken van 2 a 2.5 kg. Deze injecteer ik nooit maar heb er wel een goed resultaat mee. Heb wel geinjecteerd maar ik vond het verschil minimaal. Maar... deze keer wil ik het anders doen. Ik wil de boston butt gaan bereiden zonder inpakken. Mijn tactiek tot nu toe is om de middag van tevoren deze op de bbq te leggen en proberen in circa 20 uur gaar te hebben. Temperatuur wil ik afregelen op 110c en als de bark droog is en een mooie kleur heeft wil ik de butt om de 2 uur sprayen zodat deze niet te droog wordt.
Heeft iemand van jullie dit al een keer eerder gedaan en wat zijn jullie ervaringen? Als tegenprestatie zal ik een live verslag doen op bbq genootschap!
Heeft iemand van jullie dit al een keer eerder gedaan en wat zijn jullie ervaringen? Als tegenprestatie zal ik een live verslag doen op bbq genootschap!