BasBQ
Beef en Steak

Borrelplank met mosterdbrood

 
 

smokey_jaap

Kooltjesharker
Berichten
164
We hadden wat te vieren. Na het overlijden van onze hond in maart komt a.s. zondag (morgen) onze nieuwe puppy en ik wist geen betere reden om een fles champagne open te trekken! En laat het nu net fantastisch weer zijn op hemelvaartsdag!

Op het programma, een Duits mosterdbrood dat ik ooit meegekregen heb bij BASBQ, pittige gehaktballen en een gerookte runderworst.

Alleereerst ging het brood erop. Foto vergeten te maken van het kneden (was een plakkerig brood):

IMG_20200521_162321__01.jpg


Daarna had ik een kleine grease fire, het wordt tijd om de kettle weer eens goed schoon te maken 🙈

IMG_20200521_172037.jpg


Terwijl het brood erop lag, de ballen gemaakt met een zelfgemaakte combinatie van chilipepers, koffie, paprikapoeder, knoflook, ui, peper, zout, paneermeel en ei en bestrooid met een steak rub die ik nog had staan van van Beekum (vind 'm voor steak niet zo, maar de combi ging hier wel goed):

IMG_20200521_155527.jpg

IMG_20200521_160726.jpg
IMG_20200521_173856.jpg


Groene asperges kort gemarineerd in olie en een kleine scheutje azijn:

IMG_20200521_174805.jpg
:

Toen was het tijd om even te genieten van het weer en een lekker biertje in mijn BBQ-hoekje 😄

IMG_20200521_174905.jpg


Daarna kon het vlees erop, heb eikenhout van een oud wijnvat gebruikt om alles te roken:

IMG_20200521_175351.jpg


Ballen nog even afgemaakt in de BBQ-saus die ik had gemaakt voor de pulled pork van vorige week:

IMG_20200521_175651.jpg


En toen was het tijd om te proosten op een week slapeloze nachten!

IMG-20200522-WA0009.jpg


IMG-20200522-WA0008.jpg


IMG-20200522-WA0004.jpg


Had dus ook nog kleine dipsausjes gemaakt. De linker is een tip voor iedereen die niet weet wat-ie met die overgebleven fles sherry moet doen: mengen met mayo, ketchup, geklopte slagroom (optioneel), en chilipoeder. Héérlijk. De rest is kruidensaus en kruidenboter.

Verder heerlijk genoten, natuurlijk véél te veel dus uiteindelijk geen avondeten meer gemaakt :D Het brood was bijzonder, typisch Duits van structuur maar ook vrij pittig wat goed samen ging met het vlees.
 
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jullie hond.
En dan natuurlijk van harte gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding. Leuk man. Dat wordt weer opvoeden en corrigeren 😂 maar wat zijn ze lief.

En je borrel plankje ziet er goed uit. Heerlijke gerechten
 
Wat een fantastische manier om een nieuw hoofdstuk in jullie leven te starten. Voordeel van de pup is dat je de komende weken lekker vroeg moet staan, en dan meteen de BBQ aan kan zetten

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Dat ziet er allemaal lekker uit zeg, heb je misschien een recept van je mosterdbrood? Dat zou ik ook wel eens willen proberen namelijk.
 
Dat ziet er allemaal lekker uit zeg, heb je misschien een recept van je mosterdbrood? Dat zou ik ook wel eens willen proberen namelijk.
Ja en nee, het was een pakketje wat ik bij Basbq meegekregen had bij een aankoop. Máár er zaten 2 pakjes in dus ik denk dat je met deze foto (en je beste Duits) misschien wel een eind komt!
15902276204976805700560679269873.jpg
 
Wat een fantastische manier om een nieuw hoofdstuk in jullie leven te starten. Voordeel van de pup is dat je de komende weken lekker vroeg moet staan, en dan meteen de BBQ aan kan zetten
Ja, heb een weekje vrij dus veel low&slow komende week. En er komt een wagyu pakket van koopeenkoe donderdag, dus de week is hoe dan ook geslaagd :D
 
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jullie hond.
En dan natuurlijk van harte gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding. Leuk man. Dat wordt weer opvoeden en corrigeren 😂 maar wat zijn ze lief.
Dank! Helaas is de vorige veel te vroeg overleden en waren we dus eigenlijk nog druk aan het opvoeden (en corrigeren), maar voordeel is dat we de meeste spullen nog hebben. Heb 2 weken terug een mand van pellets gebouwd, dus de voorpret was al een tijdje gaande ;)
 
Ja en nee, het was een pakketje wat ik bij Basbq meegekregen had bij een aankoop. Máár er zaten 2 pakjes in dus ik denk dat je met deze foto (en je beste Duits) misschien wel een eind komt!Bekijk bijlage 2160
Mijn Duits is niet al te best maar in ieder geval bedankt, met een beetje google vertalen moet dat wel leesbaar worden.
 
Wat 'n mooi en lekker geheel... die glimmende ballen blijven me intrigeren... fijn plankje zo me bubbels erbij. Dank voor het delen en succes met de wedstrijd!
 
Allereerst gecondoleerd en natuurlijk gefeliciteerd met het nieuwste familielid. Prachtig plankje en een lekker drankje om het gepast te vieren :)
 
Mooie reden om eens een fles bubbels los te maken Jaap.
Borrel op het verleden en proosten op de toekomst. En dat samen met een heerlijke borrelplank. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan