BasBQ
Beef en Steak

Bonjour!

M

Mitch

Gast
In de zomer begint altijd de BBQ gekte. Alle supermarktketen beginnen hun marketingbegroting op het spel te zetten wanneer er zon verwacht wordt in Nederland. Iedereen heeft het over BBQen. Een paar vlotte dames met hippe sjaaltjes tijdens koffietijd, Matthijs van Nieuwkerk op DWDD en Rudolf van 24kitchen wil er ook nog z?n ei over kwijt.

Een gezellig avondje barbecue?n ken ik alleen maar van de worstjes op de grill en de aangebrande kippenpootjes van de buren. Tot een moment dat ik ging bbqen bij ZBBQZ.
Hij vertelde al vaker over zijn Barbecue kunsten. Het water liep me al de bek uit. Een gezellig avondje met wat biertjes, een goede sigaar en als afsluiter een lekkere single malt.
Wat een avond.
Geen aangebrande kippenpootjes meer, maar een overheerlijke inside skirt, een picanha en wat spareribs!

Dit wil ik ook kunnen maken!

Ik ben Mitch!
Een tijdje geleden komt ZBBQZ langs met dit ding, Ik weet zelf niet wat het is of wat ik ermee moet. Zoals je ziet zit er onderaan een gas aansluiting, ik weet niet of jullie nog tips hebben waar ik goedkope gasflessen kan aanschaffen. Ik wil er wel een tijdje mee doen, vooral als er iets van 3uur op de barbecue ligt niet halverwege een gasfles moet vervangen.
Hij heeft dit zelf gemaakt, knap staaltje werk, vind je niet?
20151110_132608_resized.jpg

 
Welkom Mitch!

Wat betreft de 'gasaansluiting' Dat lijkt meer op de lucht toevoer van de UDS (Ugly Drum Smoker).
 
Lowietje72 zei:
Welkom Mitch!

Wat betreft de 'gasaansluiting' Dat lijkt meer op de lucht toevoer van de UDS (Ugly Drum Smoker).

+1, daar moet je zeker geen gasfles op aansluiten!!!!!En welkom hier.
 
hoi Mitch,

welkom bij dit edele genootschap.

en wat de anderen al zeggen, dat is zeker geen gas aansluiting, maar je luchtregeling voor je temperatuur.
Als je het deksel eraf haalt, zul je helemaal onderin de drum een vuurkorf aantreffen, daar doe je je briketten in en stook je dus je vuur, je temperatuur kan je dan regelen met de kraan bij je "gas"aansluiting  ;)
 
Mitch, mooie UDS!

gasflessen  X(

:D

Welkom hier! laat de foto's maar komen. Je weet nu hoe die werkt  ;).


Z.
 
Gas werkt prima zeker als je van carbid schieten houdt  :p :p
 
Hi Mitch

Welkom hier. Kom je ook uit hetzelfde dorp als Z? Altijd gezellig als er meer Q'ers bij komen.
 
Dankjulliewel!
Super leuke reacties!
Dat stukje over de "gasaansluiting" is natuurlijk geschreven met een knipoog ;-)
 
Als je er gas op aansluit kun je misschien wel makkelijk je briketten aan krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan