Beef en Steak

Boerenkarbonade? Oh nee, toch buikspek.

TraegerTinus

Gemarineerd
Huh? Ja inderdaad, huh.

Ik meende stellig boerenkarbonade uit de vriezer te hebben gehaald, bleek achteraf buikspek te zijn (1 kilo) mijn vrouw zei het nog en ze had gelijk (moppel grom)

Dan maar de plannen aangepast, bedoeling was om de bloemkool schotel met kaas en spek te maken van de BBQ-helden en een stukje vlees (karbonade) wat dus buikspek werd.

Helaas geen tijd gehad om te marineren of wat dan ook dus een rub verzonnen met een beetje pit/ketjap.
Spek ingesneden
20200421_134429.jpg

En kruiden erop gedaan, ik had ook nog een flesje smoked pepper ofzo, daar heb ik hem mee ingesmeerd en daarna de kruiden erop.

Op de BBQ gelegd en ingekwast met BBQ saus, ketjap, ketchup en vast nog wel iets wat in het kastje stond.
20200421_152458.jpg
20200421_155817.jpg

De bloemkool roosjes half uur onder de klep en een mengsel van kruidenkaas, Turkse yoghurt geraspte kaas en bacon gemaakt. Dat door elkaar gehusseld en in de ovenschaal. 3kwartier wachten met een sigaar maar op de lip. Relax... kalm an en rap een beetje.

Kern Temp as we speak is 66graden kern van het spek. Schiet mooi op dus.

Ondertussen hoop groente gesneden, in een zakje gemikt en olie + kruiden erbij, feta knoflook. Jummy (denk ik)

Voor de kinderen cordonblue erop gelegd, voor de vrouw ook voor de zekerheid, die lusten geen spek... (jammerrrrrr joh) waarom ze met me getrouwd is, is me een raadsel (120+kg 😁🤣👍)

Now we Wait, wordt vervolgd
15874815206265320617618252089624.jpg

Traeger aan de rook, baasje ook met een culinair schultenbrautje
20200421_164230.jpg

• Leuk
Waarderingen: NvU
20200421_175625.jpg

Bijna op
20200421_174540.jpg20200421_173659.jpg20200421_173600.jpg20200421_173117.jpg

• Leuk
Waarderingen: NvU
Kijk dat is helemaal mijn manier van koken. Gewoon een hoop kruiden en sausjes uit het kastje trekken en bij elkaar gooien. Lekker freewheelen zonder recept

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kijk dat is helemaal mijn manier van koken. Gewoon een hoop kruiden en sausjes uit het kastje trekken en bij elkaar gooien. Lekker freewheelen zonder recept

Sent from my iPhone using Tapatalk
Zo eet je nooit hetzelfde, altijd weer een verrassing😋

Het was erg lekker trouwens, volgende keer bloemkool iets aankoken, was wat te hard volgens de kinderen, ik vond het wel lekker.
Buikspek was top, zelfs zonder een dag gemarineerd te zijn . Erg goed van smaak.

Boeren karbonade?
Lekker 😋

Zo lust ik ook wel boeren karbonade

Zo eet je nooit hetzelfde, altijd weer een verrassing

Het was erg lekker trouwens, volgende keer bloemkool iets aankoken, was wat te hard volgens de kinderen, ik vond het wel lekker.
Buikspek was top, zelfs zonder een dag gemarineerd te zijn . Erg goed van smaak.

Inderdaad.
Zelf maak ik ook regelmatig bloemkool op deze manier en meestal kook ik die wel voor dan. Of echt een uur op 180-200 en dan vooraf gemarineerd in kokosmelk met kerrie en nog wat kruiden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Inderdaad.
Zelf maak ik ook regelmatig bloemkool op deze manier en meestal kook ik die wel voor dan. Of echt een uur op 180-200 en dan vooraf gemarineerd in kokosmelk met kerrie en nog wat kruiden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ah, goede tip. Voor de volgende ronde 👍

Lekker spekkie. Weet je zeker dat het geen bewuste fout was? Buikspek is natuurlijk erg lekker van de smoker.
Groentes kun je ook prima smoren. In stukjes snijden. Dan afgedankt in een alu bakje met wat boter. Laatste 10-15min met het deksel eraf voor wat rook/BBQ smaakt. Ik heb ergens een draadje waar ik boontjes maak. Super lekker. En toch ook redelijk snel klaar.

Terug
Bovenaan Onderaan