BasBQ
Beef en Steak

Bobby Flay zalm

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
586
Vandaag een keer zalm klaargemaakt op de kamado. Voor de 1ste keer vis. Ben veel aan het oefenen met gerechten die ik tegenkom.

Deze is van Noskos. Alles bij elkaar inclusief voorbereiding was het een gemakkelijk gerecht.
De combinatie mosterd en bruine basterdsuiker was even spannend. Voor hetzelfde geld overheerst de mosterd. Maar het eindresultaat was heerlijk. Deze gaan we erin houden.

20211003_175824.jpg


20211003_173725.jpg


20211003_172636.jpg


20211003_161718.jpg
 
Heel mooi resultaat. Ze hadden best op 1 plankje gepast denk ik.
 
Ziet er heerlijk uit! Ik ben dol op zalm. Had ook zeker wel twee van die mootjes gelust.
 
Ziet er goed uit zeg. 😋

Die staan deze week hier ook op de planning.
Vorige week mijn “genootschapsplankjes” van Frits ontvangen. Maar snel uitproberen.
 
Ziet er lekker uit, ik hou daarvan!
Als ik dit maak dan is mijn plank aan de onderkant zwart verkoold en dat geeft juist die heerlijke smaak van het cederhout mee aan de zalm wat ik kenmerkend vindt voor deze methode, die van jou zijn nog bijna nieuw?
 
Fonsgroen. De plankjes waren inderdaad nieuw. Ruikt overigens echt lekker die plankjes. Vooral als je ze hebt laten weken.

En Frits. Volgende keer denk ik ook dat ze op 1 plankje passen. Maar ja. Je bent aan het proberen:giggle:
 
Altijd lekker!
Probeer ze ook eens met een beetje lemonpepper :)
 
Bobby flay zalm altijd lekker! Mijn plankjes zinn altijd gecremeerd na een sessie. Jij kan ze gewoon nog hergebruiken. 🤩
 
Bobby flay zalm altijd lekker! Mijn plankjes zinn altijd gecremeerd na een sessie. Jij kan ze gewoon nog hergebruiken. 🤩
Soms wel, ligt er aan hoe ernstig ze aangebrand zijn maar meest gaan ze bij mij maar 1 maal mee.





De bovenkant van dit plankje is nog blank dus gebruik ik hem nogmaals.
 
Laatst bewerkt:
J(
Soms wel, ligt er aan hoe ernstig ze aangebrand zijn maar meest gaan ze bij mij maar 1 maal mee.




De bovenkant van dit plankje is nog blank dus gebruik ik hem nogmaals.
 
Heerlijk die Zalm. Is gewoon snoepen TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan