BasBQ
Beef en Steak

Blue Cheese Burger (nieuwe foto's)

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Beste forumleden,

Gisteren maar een keer een blue cheese burger gemaakt, verrassend lekker B-)

Barbecue lekker opgestookt en dan 2 mooie burgers van ieder 200 gram en 2 matjes met bacon.
De burger broodjes had ik als eerste even geroosterd.

oOnCqdRCqUPMt31hH247UdVFXewHiRoO8TxNcUVCrgTf_xLB0-JyEsn4_kXNrETWnn7rbshQm4jNzqyCnrmILNTyyP9MV-itvCLawKJPAiaueEyZOmGCw7OjnOmBbOjCz05xE1Gscg=w640-h360-no


-DAhdlQcQv9Aty_lfHACIJZMMg-EjZLhSYB8O_RyWfKvIw6GV0zuq0sGQGEM_H7dQZGKWS-0kvA8YWI1pY_qlxCAyGVUJJhu6reQ_-qHNUoveM07T3aYChp_iOYpoBprj79M-K5Skg=w640-h360-no


En natuurlijk even op jacht naar een grill patroon op de burgers.

w2p-ZQz3PXPyV-4gK78wtzu82VYZdEBHKJpfosyZ86LQ3TzANdXTYthnS8zBEZ5iA9OeCX2pVdrCe_HRiHShG06TywZQk0mwcYelMcPhQvYtOXAPv1AzGXVi3UgzSebL8LiHXp2u3w=w640-h360-no


Vervolgens de blauwe kaas erop brokkelen.

EWkGp-m0JNAsgSc-Zl5FEz8YDUKmls6GSC_83Hek68ICJXRzO5KB8Ltz8PR-k_QdsrXTA5smTPajM36Thy89zfLYgTvhmfe9DGZZH_d_0NTUBcSkitZu6DsW9dEUoZmMBMRGrD38Bg=w640-h360-no


Bij een kern van zo'n 60?C. kon ik het broodje opbouwen.
Als eerste het matje bacon, dan de burger.

Bp821xYabSRf7ivLr3QzFlkcwzOvrzvjUTotwFeSu0e4yikyQVcLTQlFHQJ-L5FYX9-KHylcjW5DOoKbFS3po1KoD6EjLvf2XFv8lBSagHn8Kr5_99HVgqf_ZQ_X5YIlnccMElSEUw=w640-h360-no


Bovenkantje op het broodje en even doorsnijden.

tMJl91pN1MahDXz050MmyW7BJ4RCKDAhtOTnvBThaPzojzNiKJbZ9Zf_5z9tRx45PpTwnrC6wk_5Y5R-Pys-1cmK-SvZP_foCRuF27Th94V7NwpR5uIjSJac99bEadt8gL4fQ-mP_g=w640-h360-no


De burgers even laten rusten zodat de kaas nog even verder smelt.

QCmKTXXBi4JovmHzXmkz4XGlBys5AEt6O6Tz8ihcWclbexGI4VfZkvZalnj3tpD0U2dJPWDhKS4UVWVexdDutLIGyyYFdq1tUw4e8MdcMEsSrZLRcszzo5WTUnlVWVhcpfcXdsn2PQ=w640-h360-no


Eindoordeel, verrassend lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
 
Da's smullen met een grote S ;)
 
Dat ziet er heerlijk uit zeg.
Hamburgers zelf gemaakt toch zeker?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Gebruik je nog specifieke kruiden voor de hamburger zelf?
En wat voor gehakt gebruik je?

Ziet er heerlijk uit. Ik doe vaak de kaas in de burger maar ga het nu ook is zo proberen.
 
BuKu78 zei:
Gebruik je nog specifieke kruiden voor de hamburger zelf?
En wat voor gehakt gebruik je?

Ziet er heerlijk uit. Ik doe vaak de kaas in de burger maar ga het nu ook is zo proberen.

zoals ik al aan gaf, niet zelf gemaakt maar ik denk dat je rundergehakt met een 80-20 / vlees-vet percentage, goed kan gebruiken voor een burger
of zelf malen (of de slager vragen) wat riblappen en je maakt een super burger ;)
 
Ben niet echt een fan van blauwe kaas, maar op een burger daarentegen....
Zou ze ook zo van je aannemen ;)
 
Blauwe kaas op een burger is verrukkelijk :D wij doen het meestal op een zelf gemaakte kipburger met gebakken uien er extra op, smullen :D
Alleen vind ik het een beetje jammer van de foto's :-? ik ben beter van je gewend ;)
 
Jet zei:
Blauwe kaas op een burger is verrukkelijk :D wij doen het meestal op een zelf gemaakte kipburger met gebakken uien er extra op, smullen :D
Alleen vind ik het een beetje jammer van de foto's :-? ik ben beter van je gewend ;)

een paar foto's vervangen ;) ( ik had achteraf gezien teveel last van het felle licht buiten :( )
 
goed plan die kaas, had wel al eens gedaan op een steak als saus dus gesmolten maar dit moet ik ff onthouden. nog filmpje in verschiet?
 
BensBQ zei:
Jet zei:
Blauwe kaas op een burger is verrukkelijk :D wij doen het meestal op een zelf gemaakte kipburger met gebakken uien er extra op, smullen :D
Alleen vind ik het een beetje jammer van de foto's :-? ik ben beter van je gewend ;)

een paar foto's vervangen ;) ( ik had achteraf gezien teveel last van het felle licht buiten :( )

Goed gedaan Ben ;), als ik nu die laatste foto zie dan weet ik precies welke smaak sensatie je hebt gehad :)
 
Lekker hoor, en weer mooi in beeld gebracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan