Beef en Steak

Blue Bullit

Maurits

Tondelzoeker
Ik kom op het forum nog nergens de naam Blue Bullit tegen: http://bluebullit.nl/
Is iemand bekend met deze Large kamado? Het lijkt mij absoluut een plakmerk. Er zitten ook weinig accesoires bij, maar de prijs is wel goed. En het blauw is ook tof!

Ik kom op het forum nog nergens de naam Blue Bullit tegen: http://bluebullit.nl/
Is iemand bekend met deze Large kamado? Het lijkt mij absoluut een plakmerk. Er zitten ook weinig accesoires bij, maar de prijs is wel goed. En het blauw is ook tof!

Ik ken het merk totaal niet. Maar hij ziet er krek eender uit als mijn grill guru elite large. Maar dan in het blauw ipv in het rood wat ik heb. En door het gladde design zou je minder kolen nodig hebben en hygiënischer werken. Lijken mij wat losse kreten eigenlijk.

Maar de prijs is netjes. En als het idd hetzelfde werkt en doet als mijn grill guru. Gewoon kopen dan

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Hij ziet er mooi uit, maar dat zien ze eigenlijk alle kamado’s. Zoals je zelf al schrijft je komt ze op het Genootschap nog niet tegen.
Dat hoeft niks te betekenen, wat belangrijk is bij een kamado is behalve de constructie is de garantie. Bij sommige merken is dit twintig jaar of levenslang op het keramiek. Ook is het belangrijk dat het een goede dealer is die over tien jaar nog steeds onderdelen voor je kamado heeft.
Dat een gladde buitenkant makkelijker schoonmaakt is een feit maar het andere wat beweert wordt lijkt me onzin.

We hebben gezien dat juist een gladde afwerking van de buitenkant en het soort en de leeftijd van het keramiek van grote invloed is op de smaak van het te bereiden vlees. De gladde afwerking bespaart op het gebruik in houtskool en houdt de warmte en het vocht beter vast.

Dit komt het BBQ gaar en rookproces ten goede!”

Dus de leeftijd van je keramiek is van invloed...

ofwel van dag 1 gaat de kwaliteit naar beneden.
de buitenkant heeft denk ik niet veel invloed wat er binnenin een kamado gebeurd.
laat je hierdoor bier afschrikken is waarschijnlijk een marketeer die dit bedacht heeft.
Succes met je keuze.

Dank!
Ik sta ook niet op het punt om deze te kopen.. Ik heb nog een paar maanden om een keuze te maken (Masterbuilt en Bastard staan hoog op het lijstje, maar instappen met een Weber is ook niet uitgesloten).
Ik was vooral benieuwd naar of mensen bekend zijn met deze BBQ. Kennelijk onbekend dus. QC en service is denk ik wel belangrijker dan een € 100 minder...

Vreemde verhalen allemaal, gladde buitenkant die van invloed zou kunnen zijn op je brandstof gebruik en een onduidelijke garantie termijn , levens lang (wie z'n leven?)
Als je op hun website kijkt ziet het er allemaal leuk uit maar klik je iets aan krijg je geen info. http://bluebullit.nl/
Ik denk niet dat ik zonder ervaring van anderen met deze Q zo iets zou kopen ondanks de zo op het oog vriendelijke prijs.

Even gegoogeld en dit gevonden :

De besloten vennootschap Blue Bullit B.V. is gevestigd op Postweg 10 te Leusden en is actief in de branche Detailhandel via postorder en internet. Het bedrijf is bij de kamer van koophandel geregistreerd onder kvk nummer 68537980 en is gelegen in Buitengebied Achterveld in de gemeente Leusden. Bij Blue Bullit B.V. is 1 persoon werkzaam.

Geinig maar wat zegt dit?

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Geinig maar wat zegt dit?

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Dit wil zeggen dat dit de zoveelste Chinees is die onder een eigen naam wordt verkocht en dat als de 1 persoons (eigenaar) webwinkel de brui er aan geeft of failliet gaat je sowieso naar je garantie kan fluiten.
Maar dat is de gok die je wel of niet neemt, een Primo of BGE zijn ruim 2x zo duur maar daar krijg je een goede garantie op en deze merken bestaan al redelijk lang (Primo sinds 1996, (de oval XL is er sinds 2002) en BGE is er al sinds 1974.
Primo is overigens de enige die volledig in de USA wordt gebouwd, hogere loonlanden hogere prijzen;)

Bge wordt toch ook in usa gemaakt? Of was het Mexico

Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb

Is wel duidelijk dat dit een chinese kamado is die door iemand uit zijn huis verkocht Wordt. Check de foto’s eens, hoe vaak zie je ladders in de achtergrond van een foto:D:ROFLMAO:

“Wij zijn trots op onze Blue Bullit BBQ, een echt Nederlands oer product!”

Ze gebruiken wel wat marketing truukjes ;)

De 2 eigenaren staan gewoon op de site vermeld. Ik ken ze niet, maar als koopt moet je gewoon in je achterhoofd houden dat je over een aantal jaar mogelijk geen garantie meer hebt. Let wel op dat de bbq standalone 799 kost. Je moet er dus nog iets bij kopen/maken. Wat dat betreft is een masterbuilt dan een veel betere deal.

Oeps, die bestaan blijkbaar al, Auplex heet die, ook een 100% Hollands product En Berghoff ook in oranje.

kamado-21-oranje2.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan