BasBQ
Beef en Steak

Bloemkoolbom

Holgersson

Tondelzoeker
Berichten
11
(eerste post dmv de tapatalk app, ik hoop dat de foto's wat goed doorgekomen zijn, volgens is er geen preview mogelijkheid?)

Een van de leuke dingen van de vakantieperiode is dat je net wat extra tijd hebt om te koken, althans in mijn geval.
Dus wat expirimenteren met de bbq maar weer.
Ergens zag ik de bloemkoolbom langskomen; alleen al vanwege de naam zou je het uitproberen!
Een (niet te grote) bloemkool, gehakt, ontbijtspek en een hand vol krieltjes zijn de basis voor het gerecht.
Naar smaak het gehakt kruiden: ik heb paprikapoeder, kerriepoeder, uiengranulaat en knoflookgranulaat gebruikt.
De bloemkool heb ik ca. 5 minuten gekookt en meteen afgeblust. Gehakt er wat mooi omheen draperen en daar weer overheen het ontbijtspek.

0d99d0eb8f72950169e8e9d745ea6c93.jpg

b7e1016b2572705b8bcc817d4a8c0c08.jpg


De bloemkool en krieltjes pasten mooi in mijn dutch oven.
Beetje zout, peper en een takje rozemarijn erbij en gaan. Een uurtje indirect op 180gr moet voldoende zijn, mijn gehakt tikte de 75gr. aan.

c343fbd9c8d575d4e785acb07115a1c1.jpg

f7e3eef642d245998a24f9dd767f36ca.jpg


Eindresultaat is een heerlijke maaltijd. Iets te veel voor ons drieën thuis, maar heeft de buurman ook weer mazzel.
6340d063cc3794905695d1c9f4eb3b17.jpg



Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Luid en duidelijk hier!
 
Ik zie ze ook, krijg spontaan zin in bloemkool.
 
Machtig mooi maaltje zeg! Die ga ik ook eens proberen! En heerlijk he, die extra BBQ tijd in de vakantie 😍
 
Dat is een hele mooie en flinke bloemkoolbom geworden (y) ik ben niet echt fan van bloemkool maar op deze manier zal het vast heel lekker zijn 🤔 ik zou natuurlijk ook zoiets met broccoli kunnen maken, een paar kleine bommetjes 😃
 
Dat is een fijn bommetje (y) ziet er heerlijk uit.
Enige lastige is, ik heb geen D.O .. enig idee waarmee je die kan vervangen ?
 
Dat is een fijn bommetje (y) ziet er heerlijk uit.
Enige lastige is, ik heb geen D.O .. enig idee waarmee je die kan vervangen ?
Hoeft niet per se in een DO, je zou’m ook op aluminium folie kunnen zetten
 
Dat is een fijn bommetje (y) ziet er heerlijk uit.
Enige lastige is, ik heb geen D.O .. enig idee waarmee je die kan vervangen ?
Wat Arno ook al aangeeft, op aluminium folie moet dit ook lukken. Of gewoon in een ovenschaal.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
 
Machtig mooi maaltje zeg! Die ga ik ook eens proberen! En heerlijk he, die extra BBQ tijd in de vakantie
Zeker doen!
Bovendien niet eens zoveel werk, dus dat gaan we buiten de vakanties om nog wel eens herhalen

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
 
Wat Arno ook al aangeeft, op aluminium folie moet dit ook lukken. Of gewoon in een ovenschaal.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
De pan heeft niet dichtgezeten ? ( deksel er op ) ..
 
Dat ziet er heerlijk uit!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan