BasBQ
Beef en Steak

Bloementuin focaccia voor bij de borrel

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Gister een focaccia gemaakt geïnspireerd op de prachtige focaccias die op instagram voorbijkomen met de hashtag #focacciaart.

e6cc1f1dc0cb44836b9d151c89d46df4.jpg

‘S morgends begonnen om het deeg te maken 250g water, 325g bloem, 7g zout en 125g desemstarter van 50/50 bloem water. Ik heb dit keer typo00 bloem gebruikt (pizza bloem) en het viel me op hoeveel zachter en soepeler het deeg is tov reguliere bloem.

d24c1e5f83797a6ecaebf671e287d7dc.jpg

Na het kneden heeft het deeg een uurtje of 6 a 7 gerezen met tussendoor een keer of vier wat ‘stretch and folds’.

0cf1622ee9973273e5adc23a64130476.jpg

Twee uurtjes later was het deeg klaar om belegd te worden. Niet vergeten om nu nog even met een schrapertje onder het deeg door te gaan zodat het niet vast bakt.

11b1c6c1dc4cd748f4f03e9ec3d3a404.jpg

De focaccia proberen te beleggen zodat het op een bloementuin leek, dat viel nog niet mee... Maar het was wel leuk om te doen dus we gaan zeker vaker op deze manier focaccia maken.

e72820f6672ac4c08e08079ed598e78c.jpg

Na het bakken was het gras wat verdord en de bloemensteeltjes wat gekrompen maar het smaakte heerlijk bij de borrel!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wow! Ziet er goed uit!! Dat zal ook zeker gesmaakt hebben.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
leuk man. zeer origineel.
 
Wat onwijs leuk. Ziet er zeer smakelijk uit!
 
Leuk plankje, werk je ook bij het bedrijf wat op het plankje staat?
 
Leuk plankje, werk je ook bij het bedrijf wat op het plankje staat?

Ja leuk hè, nee ik werk er niet, ken jij toevallig iemand die daar werkt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Goed gelukt zeg! En wat een leuk plaatje zo met die bloemen.

Hoe oud is je desemstarter? :D

Van december vorig jaar, dus zo’n maand of vijf inmiddels.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wat een gaaf id. Dit ga ik zekert met mijn meiden maken. Die zullen hier van smullen.
Zeker samen met wat aioli
 
Mooi gemaakt hoor top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Het is zeker een heerlijk gerecht, en ook heel eenvoudig voor iemand die nieuw is met brood en zuurdesem. Je hoeft eigenlijk niet te kneden en te vormen omdat je toch in een schaal bakt dus de vorm is sowieso goed.
De smaak van het zuurdesem samen met de lading olijfolie die er op/onder zit is altijd top.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan