BasBQ
Beef en Steak

Blik kip met gevulde pompoen. Herfst!

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Ik zag ergens een afbeelding van een gevulde pompoen voorbij komen op een foto. Het idee was geboren. Dat kan ook op de Q. Toevallig alle ingredi?nten in huis dus gelijk aan de slag.

Een opening gesneden in de pompoen en met een lepel de zaden eruit gehaald.



Ik de pan (wat ik kon vinden in de kelder) ui, knoflook, kikkererwten, curry poeder, gerookt paprika poeder en pezo.


Gevuld


Met de kip op de Q


Kip is van het blik gevallen tijdens de gaarheid controle. Mocht even uitrusten en van de schrik bekomen :p


Het bordje.


De pompoen ongeveer 30min op 180 graden. Die was mooi gaar. De vulling was niet echt een succes was ook nog aan de harde kant. Het idee vond ik wel leuk dus deze gaan we vaker maken maar dan anders gevuld.

Wel een mooie herfst variant.

Tim

 
Ziet er heel mooi uit... kerrie is een super smaak bij pompoen! Eeeh, je had dus al curry gebruikt... ras el hanout moet je dan ook eens proberen!
 
Leuk!!!
Ik heb hier ook nog een pompoen (uit de moestuin) liggen.
Jouw idee over de vulling is leuk, wat adviseer je? Iets langer voorgaren, of het geheel (in de pompoen) wat langer?
Iemand nog andere suggesties voor de vulling? Ik vind het heel feestelijk, lijkt me leuk om om een gevulde pompoen op tafel te zetten (naast een mooi stuk vlees  :p ).
 
Normaal heb ik dit nooit, maar ben ik de enige die op de eerste bbq foto een kip ziet die zijn rechter middelvinger naar ons opsteekt?
 
Jorte zei:
Leuk!!!
Ik heb hier ook nog een pompoen (uit de moestuin) liggen.
Jouw idee over de vulling is leuk, wat adviseer je? Iets langer voorgaren, of het geheel (in de pompoen) wat langer?
Iemand nog andere suggesties voor de vulling? Ik vind het heel feestelijk, lijkt me leuk om om een gevulde pompoen op tafel te zetten (naast een mooi stuk vlees  :p ).


De pompoen langer garen op de Q zou ikzelf niet doen. Hij was nu echt mooi gaar. je kon de pompoen mooi aansnijden. Anders wordt het pulp ben ik bang. Ik ga de vulling volgende keer iets langer voorgaren.


Volgende keer misschien iets met kip, curry, knoflook ui ( voor mijn gevoel moet er iets meer vocht in, weet nog niet wat ) en ras el hanout.


bedankt voor de tip Sander72.
 
Terug
Bovenaan Onderaan