BasBQ
Beef en Steak

Blauwe doos spare ribs loshalen

A

ACS

Gast
Goedenavond,

Nou heb ik gisteren samen met wat kameraden een blauwe doos bij de Makro gehaald. Prima ribben, maar het bekende probleem: ze zaten niet allemaal los verpakt. We hebben de 17 ribben gelukkig grotendeels los gekregen en ze zo verdeeld, maar nou zit ik nog met twee klompen van twee en drie ribben per klomp.

Hoe kan ik deze het beste ontdooien? In de koelkast/vensterbank neerleggen gaat een eeuwigheid duren. Is het wat om ze te koken zodat ze los komen, vervolgens te marineren en ze dan eventueel weer per stuk in te vriezen?


Groeten  :)
 
Nee, koken doen we alleen als we bouillon willen maken ;). Als je ze toch weer wil invriezen zou ik ze gewoon per drie invriezen en als je ze gaat gebruiken gewoon ontdooien door een dag van te voren in de koelkast re leggen.

Je kan ze ook sneller ontdooien door ze in een waterdichte zak te doen en dan in een bak met KOUD water te leggen dan zijn ze binnen twee a drie uur ontdooit.
 
Als je ze echt per stuk wilt hebben, is alleen een hamer en beitel de oplossing!! B-)
 
Frits zei:
Nee, koken doen we alleen als we bouillon willen maken ;). Als je ze toch weer wil invriezen zou ik ze gewoon per drie invriezen en als je ze gaat gebruiken gewoon ontdooien door een dag van te voren in de koelkast re leggen.

Je kan ze ook sneller ontdooien door ze in een waterdichte zak te doen en dan in een bak met KOUD water te leggen dan zijn ze binnen twee a drie uur ontdooit.
Helemaal eens enne haast met bbq-en is nooit een goed idee ;)
 
Ze een dag van te voren in de koelkast leggen, zou dat voldoende zijn? Die tip van ze in een dichte zak doen en ze vervolgens in water te leggen vind ik een goeie, die ga ik onthouden!

Haast is er zeker niet bij, maar heb ze nog niet eerder zo stijf op elkaar gehad dus wou toch graag een idee hebben van hoe lang het ontdooien gaat duren :p.

Toch is het best dom dat ze niet wat meer moeite doen om plastic tussen de ribben te leggen. Scheelt ons weer breekwerk  :).
 
structor zei:
Ik had laatst een doos met een klomp er in.... Die moet dan met oud en nieuw dan in 1x maar op.

Oh, vieren we oud&nieuw bij jou dit jaar? :p
 
de doos een keer laten stuiteren heeft bij mij al goede resultaten opgeleverd, wel ff in een zak doen dan...hij kan scheuren. :D
 
Ik laat je doos met ribs een paar uur ontdooien op het aanrecht, tot de ribs nog wel bevroren zijn maar niet meer zo heel stijf. Dan kun je ze redelijk makkelijk van elkaar los breken en per stuk of per twee in folie wikkelen. Daarna gaan je weer de doos in en dan in de vriezer.

Omdat de ribs half bevroren blijven, blijven ze koud genoeg om geen last te hebben van bederf.
 
dat werkt ook, het stuiteren werkt alleen als ze nog knetterhard bevroren zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan