BasBQ
Beef en Steak

Black Angus chuck roast - poor man's brisket

cassowari

Vuurmaker
Berichten
50
Ik had nog een chuck roast in de diepvriezer steken en hoewel ik het eerst als stoofvlees ging versnijden vond ik het er toch net iets te goed uitzien om niet op z'n geheel te bereiden. Low en slow is wat ik het liefste doe, dus dat mocht ook deze chuck ondergaan. Ingewreven met cajun rub, niet zelfgemaakt deze keer, en grof zeezout en rond 11u op de grill gelegd.
IMG20231031124619.jpg


De 'stall' heeft bij dit stuk behoorlijk lang geduurd, rond 19u had de kerntemperatuur 90°C bereikt. Het vlees voelde voldoende zacht dus maar eraf gehaald, het was wel goed geweest, haha. 8u voor een stuk van een kg...
IMG20231031201749.jpg

De bark mocht er best zijn, was van smaak zeker goed en je kan de rookring ook wel zien, maar niet zo mooi als bij de short rib die ik hiervoor maakte.
Hoewel het vlees mals was en van smaak zeker niet slecht was het toch wel iets aan de droge kant. Van de drie stukken vlees die ik al op deze manier gemaakt heb wel de minst geslaagde.
 
Waar kwam het rund vandaan?
 
Van bij Angus Grand Cru, België.
Oeps, ik bedoelde meer of het graan of gras gevoerd was. Ik heb even op de site gekeken, en kom er daar niet echt uit. Ze spreken eerst van navoeren met graan, en verderop weer niet. Ik zie ook geen chuck staan, of heet dat anders in het Vlaams?
Als ik het vlees zo zie op de eerste foto ziet het er nl vrij mager uit. Met graangevoerd heb je vaker vetter vlees. Mijn voorkeur gaat uit naar Australisch graangevoerd. Daar zit echt flink wat vet in, en lijkt me daarom echt geschikt voor deze poor man’s brisket.
 
Terug
Bovenaan Onderaan