BasBQ
Beef en Steak

Black Angus chuck ribs met koffie

ziet er superlekker uit en crea-bea om koffie te gebruiken !

Koffie wordt ook vaak gebruikt in de mexicaanse keuken .. vooral in de chili's en zelfs in taart .. zoek maar eens op mole of mole saus ..
 
Chocolade gebruiken ze daar vaak in. In Mexicaanse recepten ben ik volgens mij nog nooit koffie tegengekomen.
En hun chocolade is heel basic, grof, bonen zo gemalen met weinig suiker.
 
noskos zei:
Chocolade gebruiken ze daar vaak in. In Mexicaanse recepten ben ik volgens mij nog nooit koffie tegengekomen.
En hun chocolade is heel basic, grof, bonen zo gemalen met weinig suiker.

Klopt, sowieso cacao/chocola !

zou best kunnen dat het een variant is hoor .. ik kom elke keer koffie tegen in mole recepten die ik heb geprobeerd (en dat varieert van bbq tot stoof tot taart)..
 
Mole is een saus, meestal vrij complex van chili's, pompoenpitten, kruiden, specerijen, oude maistortilla's als bindmiddel en vaak chocolade. Dat heeft geen plek in stoof of taart. Maar ja de Mexicaanse keuken wordt vaak verkracht hier.
 
noskos zei:
Mole is een saus, meestal vrij complex van chili's, pompoenpitten, kruiden, specerijen, oude maistortilla's als bindmiddel en vaak chocolade. Dat heeft geen plek in stoof of taart. Maar ja de Mexicaanse keuken wordt vaak verkracht hier.

dank ! ;) een chili con carne is voor mij toch echt een stoof en daar gaat hier koffie in. Toch echt een aanrader..  En de mole-chocotaart .. die moet je maar eens proeven.
 
En chili con carne is Tex-Mex, dus Amerikaans en niet Mexicaans en een Mole is iets heel anders...
 
Ik wil dit topic niet kapen maar het klinkt alsof je er aardig wat van weet Noskos. Beschouw je chicken mole niet als stoofgerecht?
 
Die ribs zien er ook goddelijk uit trouwens,  moet ik ook eens bestekken. Machtig mooi,  beef ribs.
 
RdB zei:
Ik wil dit topic niet kapen maar het klinkt alsof je er aardig wat van weet Noskos. Beschouw je chicken mole niet als stoofgerecht?

Nee, want zoals bij veel Mexicaanse gerechten kook je de kip eerst, maak je de mole en warm je daarna je kip weer op in de mole.

Ik ben vier keer door Mexico gereisd, bij elkaar zo'n drie maanden. Heb een kookcursus gevolgd in Oaxaca. Heb iets van 5 verschillende seizoenen van Rick Bayless gekeken, Mexico, one plate at the time. Heb boeken van Rick Bayless, Thomasina Meirs en wat andere boeken over de Mexicaanse keuken in de kast staan. En ik ben ook meerdere malen door het zuiden van de VS gereisd. Dus ik ken de verschillende keukens wel een beetje.
 
Dat is zeker een verantwoorde maaltijd zo toch? ja toch? niet dan? echt wel! :D
 
Ah, dank, ik volg het recept van de bbc altijd en daar stoof je de kip gaar in de saus. Blijkbaar niet goed dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan